Societat
Sacyr s'adjudica les obres del túnel del TGV a Barcelona per 179,33 milions
El Consell d'Administració de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha decidit adjudicar, en la seva reunió celebrada avui, les obres de plataforma i via del túnel de connexió Sants-La Sagrera de l'AVE a Barcelona la UTE, formada per Sacyr, SAU, Cavosa i Scrinser.
Aquesta obra contempla una inversió de 179,3 milions d'euros i un termini d'execució de 35 mesos.
El tram adjudicat és de 5,64 quilòmetres de longitud, surt de l'estació de Sants i discorre fins a la futura estació de La Sagrera.
Els primers 422 metres, així com els 395 últims es realitzaran mitjançant el sistema de fals túnel entre pantalles, mentre que els 4.832 metres restants es construiran amb l'ocupació de tuneladora.
Segons Adif, aquesta solució s'ha adoptat per aconseguir que el túnel no discorri en cap punt del seu recorregut per sota d'edificis, i que ho faci sempre per la zona central dels carrers Mallorca, Diagonal i Provença.
En el cas del túnel a les proximitats de la Sagrada Família, i amb caràcter previ al pas de la tuneladora, es disposarà una protecció específica mitjançant una pantalla permeable de puntals d'1,5 metres de diàmetre i uns 40 metres de profunditat.
Això permetrà aïllar el temple de les obres d'execució del túnel.
Després de l'adjudicació de l'obra i amb caràcter previ a l'excavació, es duran a terme una sèrie d'actuacions, com la construcció dels pous d'evacuació i ventilació pertinents i el muntatge de la tuneladora, entre d'altres, amb un procés de desenvolupament que es prolongarà durant un any.
La tuneladora que utilitzarà la UTE es fabricarà especialment sota encàrrec per a aquesta obra, i és del tipus que es coneix com a d'Escut de Pressió de Terres (EPB), que té 11,4 metres d'excavació.
Entre els elements singulars del projecte destaca la construcció del pou principal d'instal·lació i extracció, situat al final del traçat, i dos addicionals per a les operacions de la tuneladora, així com dotze pous per a sortides d'emergència del túnel, dels quals cinc seran, a més, utilitzats per a ventilació, i d'ells, dos més per a bombeig de les aigües freàtiques.
Aquest túnel és la continuació de la línia d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona, que després de travessar la ciutat comtal continuarà fins a enllaçar a la frontera francesa.
Aquestes obres estan cofinançades en un 72,25 per cent amb fons de cohesió de la Unió Europea
Aquesta obra contempla una inversió de 179,3 milions d'euros i un termini d'execució de 35 mesos.
El tram adjudicat és de 5,64 quilòmetres de longitud, surt de l'estació de Sants i discorre fins a la futura estació de La Sagrera.
Els primers 422 metres, així com els 395 últims es realitzaran mitjançant el sistema de fals túnel entre pantalles, mentre que els 4.832 metres restants es construiran amb l'ocupació de tuneladora.
Segons Adif, aquesta solució s'ha adoptat per aconseguir que el túnel no discorri en cap punt del seu recorregut per sota d'edificis, i que ho faci sempre per la zona central dels carrers Mallorca, Diagonal i Provença.
En el cas del túnel a les proximitats de la Sagrada Família, i amb caràcter previ al pas de la tuneladora, es disposarà una protecció específica mitjançant una pantalla permeable de puntals d'1,5 metres de diàmetre i uns 40 metres de profunditat.
Això permetrà aïllar el temple de les obres d'execució del túnel.
Després de l'adjudicació de l'obra i amb caràcter previ a l'excavació, es duran a terme una sèrie d'actuacions, com la construcció dels pous d'evacuació i ventilació pertinents i el muntatge de la tuneladora, entre d'altres, amb un procés de desenvolupament que es prolongarà durant un any.
La tuneladora que utilitzarà la UTE es fabricarà especialment sota encàrrec per a aquesta obra, i és del tipus que es coneix com a d'Escut de Pressió de Terres (EPB), que té 11,4 metres d'excavació.
Entre els elements singulars del projecte destaca la construcció del pou principal d'instal·lació i extracció, situat al final del traçat, i dos addicionals per a les operacions de la tuneladora, així com dotze pous per a sortides d'emergència del túnel, dels quals cinc seran, a més, utilitzats per a ventilació, i d'ells, dos més per a bombeig de les aigües freàtiques.
Aquest túnel és la continuació de la línia d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona, que després de travessar la ciutat comtal continuarà fins a enllaçar a la frontera francesa.
Aquestes obres estan cofinançades en un 72,25 per cent amb fons de cohesió de la Unió Europea
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.