Societat

La tancada estudiantil s'estén

Universitat

La tan­cada d'estu­di­ants a la Uni­ver­si­tat de Bar­ce­lona (UB) con­ti­nua i des d'aquest matí els 200 estu­di­ants que hi ha tan­cats a l'edi­fici històric de la Uni­ver­si­tat de Bar­ce­lona s'hi han afe­git els estu­di­ants de la Facul­tat de Lle­tres de la Uni­ver­si­tat Autònoma. Uns 150 estu­di­ants han ocu­pat aquest matí aquesta facul­tat i s'han ins­tal·lat amb sacs de dor­mir al vestíbul, en pro­testa pel pla de Bolo­nya.

Els estu­di­ants han tras­lla­dat la seva tan­cada des de la Facul­tat de Ciències Polítiques (que compta amb una vin­tena d'aules), on eren des de la set­mana pas­sada, a la de Lle­tres, més espa­iosa. Així, algu­nes de les clas­ses d'aquesta facul­tat s'han suspès, i en algu­nes aules el mateix cen­tre s'ha pen­jat un car­tell asse­nya­lant que les clas­ses poden can­viar d'ubi­cació.

Fonts de la UAB han asse­nya­lat que en prin­cipi l'acti­vi­tat acadèmica con­ti­nuarà, encara que de manera irre­gu­lar, perquè hi ha nou aules ocu­pa­des, a més d'un pas­sadís i el vestíbul d'entrada, on s'acu­mu­len els sacs de dor­mir i el mate­rial que els estu­di­ants han pre­vist que neces­si­ta­ran durant la tan­cada.

Segons ha infor­mat un por­ta­veu dels estu­di­ants, la idea és subs­ti­tuir les clas­ses acadèmiques per d'altres que expli­quin qui­nes seran les con­seqüències de l'apli­cació del pla de Bolo­nya.

A més, un altre grup d'estu­di­ants s'ha des­plaçat a altres facul­tats del recinte uni­ver­si­tari per inten­tar que més facul­tats se sumin a les acci­ons de pro­testa, segons les matei­xes fonts.

La Coor­di­na­dora d'Assem­blees de Facul­tat de la Uni­ver­si­tat Autònoma de Bar­ce­lona (UAB) i el Sin­di­cat d'Estu­di­ants dels Països Cata­lans (SEPC) ja van anun­ciar la set­mana pas­sada que tenien pre­vist ocu­par diver­ses facul­tats en aquesta uni­ver­si­tat en pro­testa pel pla Bolo­nya.

Els estu­di­ants de la UAB, que la set­mana pas­sada van ocu­par diver­ses aules de la Facul­tat de Ciències Polítiques del cam­pus de Bella­terra, con­fien ara que dime­cres, dia 26, se sumi a la tan­cada la Facul­tat de Ciències de la Comu­ni­cació.

Els estu­di­ants han ela­bo­rat un docu­ment que recull les seves prin­ci­pals rei­vin­di­ca­ci­ons, com ara nego­ci­ació i diàleg, la reti­rada dels 31 expe­di­ents a estu­di­ants de la UAB i la con­vo­catòria d'un referèndum vin­cu­lant entre la comu­ni­tat uni­ver­sitària. Men­tre aquest procés esti­gui obert, els estu­di­ants recla­men una moratòria en l'apli­cació del pla de Bolo­nya.

Els estu­di­ants han expli­cat que aquest dilluns al ves­pre s'han de reu­nir nova­ment en assem­blea per deci­dir si con­ti­nuen la tan­cada. Si la tan­cada con­ti­nua, aquest dimarts s'hi podrien afe­gir altres cen­tres de la mateixa UB, com les facul­tats de Psi­co­lo­gia i Peda­go­gia. Des del rec­to­rat de la UB no han vol­gut fer cap decla­ració, però fonts de la Uni­ver­si­tat de Bar­ce­lona han infor­mat que aquest mig­dia el rec­tor es podria reu­nir amb els rec­tors d'altres uni­ver­si­tats cata­la­nes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.