Societat

La contra

Productes catalans 2.0

El fòrum agroalimentari de Catalunya Tàstum entrega els premis anuals en un acte dominat per la relació entre xarxes socials i producció de proximitat

Posin els seves xarxes socials al dia perquè l'inici de la campanya de les carxofes del delta de l'Ebre podria ser anunciada aquest any a través del Twitter. D'altra banda, no es perdin els múltiples grups d'admiradors dels productes làctics de la Garrotxa al Facebook, un dels quals porta el títol Jo també m'he quedat sense iogurt de la Fageda!!!

Les xarxes socials i l'anomenat internet 2.0 van ser els punts de màxima atenció en la sessió d'entrega de premis de Tàstum 2010, celebrada ahir en el marc del Teatre Nacional. El fòrum agroalimentari de Catalunya Tàstum treballa des de fa tres anys en la promoció dels productes catalans i ahir va posar en pràctica una sàvia combinació –dir-ne maridatge semblaria massa esnob– de les bondats de l'alimentació de proximitat i la utilització de les noves eines d'internet per enfortir les relacions entre productors i consumidors.

Entre els conferenciants destacava ahir un primer plat del cuiner televisiu Isma Prados defensant els menús d'estar per casa amb la frase que l'acompanya des que va llegir el llibre de Michael Pollan, El detective en el supermercado (Temas de Hoy): “No mengis res que no mengés la teva àvia i no mengis res que no es pugui podrir”.

De segon, Ricard Espelt, de l'empresa Redall, va explicar els beneficis que poden aconseguir els productors catalans quan se sumin de ple a l'era internauta. Com ens els exemples de les carxofes i iogurts, Espelt va destacar que les xarxes socials estan obrint canals directes i efectius entre productors i consumidors, i obligant a redefinir el polèmic paper dels intermediaris.

Les postres de qualitat van arribar amb David Hugues –a la foto–, un ancià i bellugadís professor de màrqueting alimentari a l'Imperial College de Londres, que va convidar els pagesos catalans a conquerir els mercats a través de la xarxa i les noves eines de la publicitat directa. Hugues va animar la societat catalana a fer créixer l'impacte de la producció ecològica i de denominació d'origen. Jordi Estadella, que ahir va ser guardonat a títol pòstum, hauria disfrutar amb l'expressivitat del professor Hugues.

Per cert, la collita de la carxofa comença habitualment en municipis com l'Aldea al desembre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.