Societat

Castells

Castells de vuit en el comiat de la temporada vallenca

La Colla Joves topa a Vila-rodona amb un desafortunat tres de nou i la Vella aprofita la diada per renovar troncs

Mataró remata un any extra amb la tercera tripleta màgica

Amb ganes de sege­llar una bona tem­po­rada els uns, i pen­sant ja en la que ve els altres, les dues colles de Valls van dir adéu a la tem­po­rada 2010 ahir a Vila-rodona. La Colla Joves va ser qui va plan­te­jar-se l'actu­ació amb més ambició, ja que por­tava en car­tera el tres de nou amb folre, un cas­tell que no havia inten­tat mai fins ara en aquesta plaça. Con­gre­gant un bon nom­bre de cami­ses, la Joves va començar l'actu­ació amb un cinc de vuit marca de la casa, amb el debut d'un segon de només 19 anys. La cate­dral va aca­bar sent el millor cas­tell de la diada.

A la segona ronda van ata­car el gran objec­tiu, el tres de nou. Un pèl obert de segons i terços, el folre no va arri­bar a tre­ba­llar còmode, i quan l'enxa­neta ja tenia un peu a l'espat­lla dels dosos una fue­tada va sen­ten­ciar el cas­tell. Després d'aquest amarg intent, la Joves va com­ple­tar sense pro­ble­mes el tres i el qua­tre de vuit, i va tan­car l'actu­ació amb un vano de cinc.

Els de la camisa rosada, amb uns plan­te­ja­ments molt més modes­tos com a con­seqüència de les dar­re­res cai­gu­des, van aca­bar satis­fets d'una diada que per­me­tia mirar al futur amb opti­misme. La Colla Vella va des­car­re­gar el tres, el dos i el qua­tre de vuit, tots amb debuts de cas­te­llers de tronc. El cas­tell més cele­brat, però, va ser un pilar de sis amb una joveníssima pila­nera al quart, que van des­car­re­gar amb solvència.

Tri­pleta mata­ro­nina

Men­tres­tant, a Mataró els Cap­gros­sos cele­bra­ven la seva diada, amb la qual també s'aco­mi­a­den de les pla­ces fins a l'any que ve. Els de la camisa blau marí van aca­bar de reblar una tem­po­rada de rècord, que ha tin­gut com a cire­reta el dos de nou des­car­re­gat a Vila­franca per Tots Sants, el seu pri­mer cas­tell de gamma extra. Ahir, els del Maresme volien des­car­re­gar la tri­pleta màgica per ter­cer cop enguany, i no van tenir gai­res difi­cul­tats per acon­se­guir-ho. Van com­ple­tar amb faci­li­tat tant el tres de nou com el cinc de vuit, i tan sols el qua­tre de nou, a la segona ronda, els va fer tre­ba­llar una mica més. Una sotra­gada forta a l'entrada de dosos va dei­xar-lo tocat i, tot i que es va parar un xic, la des­car­re­gada va ser tre­ba­llada.

Com a con­vi­dats a la diada mata­ro­nina, els Mar­recs de Salt van reva­li­dar la millor actu­ació de la tem­po­rada i van des­car­re­gar el dos de set, el cinc de set i un tres aixe­cat per sota defen­sat afer­ris­sa­da­ment. Els Cas­te­llers de Sants, amb algu­nes absències, van com­ple­tar el qua­tre de vuit i el dos de vuit, a més del curiós set de set amb un sol enxa­neta.

Man­resa, dis­sabte, i Guis­sona, ahir, també van veure un cas­tell de nou, de la mà dels Minyons de Ter­rassa, que hi van fer una actu­ació idèntica: dos de vuit, tres de nou i qua­tre de vuit. A Man­resa, els locals van com­ple­tar el segon cinc de set de la tem­po­rada, i els Cas­te­llers de Bar­ce­lona hi sig­na­ven la clàssica de vuit.

El cap de set­mana també ha dei­xat molt bones notícies a Alta­fu­lla. Els Cas­te­llers d'Alta­fu­lla van des­car­re­gar-hi per pri­mera vegada a la seva història tres cas­tells de la gamma alta de set: tres i qua­tre amb el pilar i el seu pri­mer cinc de set. El frec a frec amb els seus eterns rivals, els Nois de la Torre, ha aca­bat donant grans fruits.

LA XIFRA

18
castells de nou ha descarregat
la colla dels Capgrossos de Mataró aquesta temporada.

EL CASTELL

5 de 7
Els Castellers d'Altafulla
el descarreguen per primer cop i aconsegueixen la millor actuació de la seva història.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.