Societat

infraestructures

La retallada genera dubtes a l'aeroport de Lleida-Alguaire

Les institucions es fixen l'objectiu d'arribar a 98.000 viatgers, però amb menys subvencions a les aèries

El govern i les institucions lleidatanes es van gastar l'any 2010 un total de 1,9 milions d'euros en els ajuts a l'explotació comercial de l'aeroport de Lleida-Alguaire, quantitat que ara el govern vol retallar entre un 10% i un 15%. Aquesta reducció ha generat dubtes sobre el futur d'un aeroport, obert fa tot just un any.

La crisi ja ha provocat alguns contratemps, com ara la paralització de l'ampliació de la terminal, que estava en fase d'avantprojecte, per la falta de recursos per finançar una inversió de 25 milions.

Un altre és la substitució de Vueling per Air Nostrum per cobrir la ruta Lleida-Palma. La raó és que la filial d'Iberia és més barata perquè usa avions més petits, de 50 a 100 places, mentre que Vueling, de 150 a 180 seients. Per tant, la demanda s'ajusta més a l'ocupació i a la subvenció, ja que es paga per places buides. El vol a Palma, però, és el de més èxit, amb més de 16.000 usuaris en un any, el 28% dels usuaris dels vols comercials.

L'aposta per Pyrenair, amb paquets turístics d'esquí, va fracassar per baixes ocupacions i problemes econòmics de la companyia i tampoc va funcionar la prova del pont aeri a Barcelona.

No obstant això, la viabilitat de l'aeroport, segons les institucions, està garantida i per aquest segon exercici el repte és arribar als 98.000 viatgers. Per assolir-ho es vol potenciar el turisme al Pirineu, obrir mercat a Gran Bretanya i Rússia i el transport de mercaderies.

LA XIFRA

4
rutes perdudes
en un any de vida, que són les de París i Barcelona de Vueling i les de Vigo i Madrid de Pyrenair.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.