Societat

tarragona

El circuit d'entrada i sortida a la Part Alta es reobrirà

D'aquí a dues setmanes ja es podrà circular per la baixada del Roser

L'accés al cor del nucli antic de Tarragona continuarà estant permès només als veïns i comerciants titulars de targetes

El cir­cuit d'entrada a la Part Alta, pel por­tal de Sant Antoni, i de sor­tida, desem­bo­cant a la ram­bla Vella pel car­rer Rere Sant Domènech i Sali­nas, tor­narà a estar obert al trànsit d'aquí a uns quinze dies. D'aquesta manera, s'aixe­ca­ran par­ci­al­ment les res­tric­ci­ons de trànsit i els vehi­cles ja podran cir­cu­lar per la bai­xada del Roser, actu­al­ment tallada al trànsit a causa de les obres de res­tau­ració del tram de vint metres de mura­lla entre el fortí Negre i l'hort de l'Arque­bisbe, que va obli­gar l'Ajun­ta­ment a apli­car mesu­res de mobi­li­tat pro­vi­si­o­nals el juliol de l'any pas­sat. Tot i que les tas­ques de reha­bi­li­tació encara tri­ga­ran, es des­mun­ta­ran els con­tra­forts i la calçada que­darà alli­be­rada.

Això, però, no sig­ni­fica que el cor del nucli antic tor­narà a que­dar expo­sat a la cir­cu­lació indis­cri­mi­nada de cot­xes, ja que la res­tricció es manté i la Guàrdia Urbana con­ti­nuarà san­ci­o­nant tots els con­duc­tors que no dis­po­sin de la tar­geta de cir­cu­lació i que entrin als car­rers on només poden cir­cu­lar els veïns i comer­ci­ants. D'altra banda, la resta de cot­xes i vehi­cles que acce­dei­xin a la Part Alta i que seguei­xin el cir­cuit peri­me­tral que trans­corre en paral·lel a la mura­lla no rebran cap multa.

Al Roser ja fa un any

La set­mana pas­sada es va com­plir un any des que es va ins­tal·lar la pilona al por­tal del Roser, que va ser el pri­mer pas de la trans­for­mació del nucli antic tar­ra­goní en una zona de via­nants. En aquell moment, la base de dades de la Guàrdia Urbana tenia poc més de 700 matrícules comp­ta­bi­lit­za­des dins de la base de dades con­nec­tada amb la pilona. Actu­al­ment, segons va expli­car el regi­dor de Mobi­li­tat de l'Ajun­ta­ment, Car­les Cas­ti­llo, n'hi ha 2.631. D'aques­tes, 669 ja s'han ela­bo­rat d'acord amb la nova nor­ma­tiva, la qual ja no inclou el número de la matrícula. Pel que fa al número de vehi­cles que hi entren, des del febrer de l'any pas­sat el número és de 10.951, amb una mit­jana diària de prop de 40. Aquesta xifra no només la com­po­sen els cot­xes de par­ti­cu­lars, sinó també els d'emergències i els dels cli­ents del taller de repa­ració que hi ha al car­rer Sali­nas, que són prop de 400. En total, ara mateix hi ha 1.521 vehi­cles auto­rit­zats a pas­sar pel por­tal del Roser. D'altra banda, pel que fa a la regu­lació del trànsit pel por­tal de Sant Antoni, l'última aposta del con­sis­tori sem­bla que con­sis­ti­ria a ins­tal·lar una altra pilona, però lleu­ge­ra­ment apar­tada de l'entrada, és a dir, al mig del pas­seig Sant Antoni. D'aquesta manera, s'aban­dona la idea de col·locar una càmera de vídeo­vi­gilància –detec­ta­ria a l'ins­tant els vehi­cles sense tar­geta de cir­cu­lació– i la d'ins­tal·lar un semàfor.

Pro­posta dels comerços

Men­tres­tant, un grup de comer­ci­ants del nucli antic ha pro­po­sat que, al marge del cir­cuit d'entrada i de sor­tida, també se'n creï un de petit, que també començaria davant del col·legi L'Ense­nyança, pas­sa­ria pels car­rers les Coques i Nou del Patri­arca, la plaça Pei­xa­te­ries i la plaça de l'Oli, i desem­bo­ca­ria just davant del por­tal de Sant Antoni, per on no es podria sor­tir, però sí aga­far el car­rer San­tes Creus per entrar al cir­cuit peri­me­tral. L'Ajun­ta­ment ho està estu­di­ant “perquè afa­vo­rirà al comerç, que està molt ofe­gat”, va expli­car el regi­dor de Mobi­li­tat, Car­les Cas­ti­llo.

1.520
vehicles
estan autoritzats a passar pel portal del Roser (particulars, serveis, emergències i altres).
2.631
targetes de circulació
ha concedit l'Ajuntament de Tarragona actualment per circular per la Part Alta.

Les pilones d'entrada pel Roser no acaben d'agradar

Conscient que, visualment, no va ser la millor opció, el consistori tarragoní estudia fer modificacions en el sistema d'accés al portal del Roser, en funcionament des del febrer de l'any passat. Ja fa algunes setmanes que l'àrea de Mobilitat està en contacte amb empreses especialitzades en elements de trànsit. “Som conscients que el sistema de pilones que hi ha ara mateix no és la millor opció”, va admetre el regidor titular de Mobilitat, Carles Castillo. Tot i que el procés encara es troba en fase embrionària i ni tan sols disposa de partida pressupostària, el canvi suposaria substituir la pilona actual per una altra que ja porti incorporada una càmera. “Això evitaria que fossin necessàries les altres pilones”, va explicar el regidor. En el moment de posar-ho en marxa, l'oposició i alguns veïns van criticar l'excés de llum i elements.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.