Societat

tarragona

El circuit d'entrada i sortida a la Part Alta es reobrirà

D'aquí a dues setmanes ja es podrà circular per la baixada del Roser

L'accés al cor del nucli antic de Tarragona continuarà estant permès només als veïns i comerciants titulars de targetes

El circuit d'entrada a la Part Alta, pel portal de Sant Antoni, i de sortida, desembocant a la rambla Vella pel carrer Rere Sant Domènech i Salinas, tornarà a estar obert al trànsit d'aquí a uns quinze dies. D'aquesta manera, s'aixecaran parcialment les restriccions de trànsit i els vehicles ja podran circular per la baixada del Roser, actualment tallada al trànsit a causa de les obres de restauració del tram de vint metres de muralla entre el fortí Negre i l'hort de l'Arquebisbe, que va obligar l'Ajuntament a aplicar mesures de mobilitat provisionals el juliol de l'any passat. Tot i que les tasques de rehabilitació encara trigaran, es desmuntaran els contraforts i la calçada quedarà alliberada.

Això, però, no significa que el cor del nucli antic tornarà a quedar exposat a la circulació indiscriminada de cotxes, ja que la restricció es manté i la Guàrdia Urbana continuarà sancionant tots els conductors que no disposin de la targeta de circulació i que entrin als carrers on només poden circular els veïns i comerciants. D'altra banda, la resta de cotxes i vehicles que accedeixin a la Part Alta i que segueixin el circuit perimetral que transcorre en paral·lel a la muralla no rebran cap multa.

Al Roser ja fa un any

La setmana passada es va complir un any des que es va instal·lar la pilona al portal del Roser, que va ser el primer pas de la transformació del nucli antic tarragoní en una zona de vianants. En aquell moment, la base de dades de la Guàrdia Urbana tenia poc més de 700 matrícules comptabilitzades dins de la base de dades connectada amb la pilona. Actualment, segons va explicar el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament, Carles Castillo, n'hi ha 2.631. D'aquestes, 669 ja s'han elaborat d'acord amb la nova normativa, la qual ja no inclou el número de la matrícula. Pel que fa al número de vehicles que hi entren, des del febrer de l'any passat el número és de 10.951, amb una mitjana diària de prop de 40. Aquesta xifra no només la composen els cotxes de particulars, sinó també els d'emergències i els dels clients del taller de reparació que hi ha al carrer Salinas, que són prop de 400. En total, ara mateix hi ha 1.521 vehicles autoritzats a passar pel portal del Roser. D'altra banda, pel que fa a la regulació del trànsit pel portal de Sant Antoni, l'última aposta del consistori sembla que consistiria a instal·lar una altra pilona, però lleugerament apartada de l'entrada, és a dir, al mig del passeig Sant Antoni. D'aquesta manera, s'abandona la idea de col·locar una càmera de vídeovigilància –detectaria a l'instant els vehicles sense targeta de circulació– i la d'instal·lar un semàfor.

Proposta dels comerços

Mentrestant, un grup de comerciants del nucli antic ha proposat que, al marge del circuit d'entrada i de sortida, també se'n creï un de petit, que també començaria davant del col·legi L'Ensenyança, passaria pels carrers les Coques i Nou del Patriarca, la plaça Peixateries i la plaça de l'Oli, i desembocaria just davant del portal de Sant Antoni, per on no es podria sortir, però sí agafar el carrer Santes Creus per entrar al circuit perimetral. L'Ajuntament ho està estudiant “perquè afavorirà al comerç, que està molt ofegat”, va explicar el regidor de Mobilitat, Carles Castillo.

1.520
vehicles
estan autoritzats a passar pel portal del Roser (particulars, serveis, emergències i altres).
2.631
targetes de circulació
ha concedit l'Ajuntament de Tarragona actualment per circular per la Part Alta.

Les pilones d'entrada pel Roser no acaben d'agradar

Conscient que, visualment, no va ser la millor opció, el consistori tarragoní estudia fer modificacions en el sistema d'accés al portal del Roser, en funcionament des del febrer de l'any passat. Ja fa algunes setmanes que l'àrea de Mobilitat està en contacte amb empreses especialitzades en elements de trànsit. “Som conscients que el sistema de pilones que hi ha ara mateix no és la millor opció”, va admetre el regidor titular de Mobilitat, Carles Castillo. Tot i que el procés encara es troba en fase embrionària i ni tan sols disposa de partida pressupostària, el canvi suposaria substituir la pilona actual per una altra que ja porti incorporada una càmera. “Això evitaria que fossin necessàries les altres pilones”, va explicar el regidor. En el moment de posar-ho en marxa, l'oposició i alguns veïns van criticar l'excés de llum i elements.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.