tarragona
Via lliure a l'Ajuntament perquè faci el nou Jaume I
El jutge desestima el recurs contenciós administratiu presentat per Sistemas Alem, ara fa un any
El consistori, avalat per la contundència dels arguments, començarà el pàrquing a mitjan estiu
Tot el pàrquing Jaume I, tant l'obra civil com tota la ferralla i les estructures que hi ha a dins, ja pertany, legalment, a l'Ajuntament, que compta amb via lliure per fer-hi el nou aparcament convencional, i que es podria començar a construir a mitjan estiu, amb un període d'obres d'uns dotze mesos un cop s'adjudiqui el projecte. Això és possible gràcies que el jutjat contenciós administratiu número 1 de Tarragona, en data 29 de març, ha donat la raó al consistori en resposta al recurs interposat per Sistemas Alem, ara fa un any, just després que el ple del consistori va aprovar el rescat de la concessió, la qual, fins llavors, compartien amb Alem, actualment en concurs de creditors.
Tot i que la sentència no és ferma –la part demandant pot interposar un segon recurs d'apel·lació en un termini de quinze dies–, l'equip de govern tarragoní creu que la batalla està guanyada. “La sentència és contundent i a causa de la qualitat i l'exhaustivitat dels raonaments de la part expositiva és molt difícil que Alem en pugui treure una resolució revocatòria”, va celebrar la portaveu de l'equip de govern, Begoña Floría, que va subratllar que “aquesta era la sentència determinant per decidir tirar endavant de manera definitiva el projecte de pàrquing convencional”.
La regidora i presidenta de l'empresa Aparcaments Municipals (AMT), Dolors Herrera, va afegir que “això posa de manifest que l'Ajuntament ha actuat de manera correcta”. Herrera va deixar clar que fins que no es resolgués el contenciós presentat per Alem no podien posar-se a “fer cap obra”. Feina física, no, però sí tot un grapat de gestions que han permès avançar feina.
Les obres, a l'estiu
En el darrer plenari es va fer un altre pas per convertir el Jaume I en convencional –amb quatre plantes i prop de 350 places– amb l'aprovació provisional del projecte. Actualment, la proposta es troba en fase d'exposició pública i d'aquí a unes tres setmanes el consistori començarà la fase de licitació i tot el plec de condicions. El darrer pas serà l'adjudicació de l'obra –pressupostada en uns 4 milions d'euros–, que es calcula que es podria dur a terme a principi d'estiu. Un cop estigui adjudicat el projecte –confeccionat per l'empresa tarragonina Set Enginyeria– començarà el procés per construir el nou aparcament, que es preveu que tindrà una durada d'uns dotze mesos. L'obra també inclourà l'eliminació de les estructures actuals i de la ferralla.
LA XIFRA
De moment, 25 milions a la brossa
Totes les xifres que fan referència a l'aparcament de la Part Alta són de rècord, tret de la seva capacitat, ja que, com a molt, donarà cabuda a uns 350 vehicles –uns seran de concessió i la resta, de rotació–. La dada que fa més mal són els 25,7 milions d'euros ja gastats pel consistori, des de 2002, i que, segons va explicar la regidora Floría: “D'aquests diners, ens n'hem d'oblidar”. De fet, aquesta quantitat ja està desemborsada i les arques municipals se'n ressentiran durant els pròxims 30 anys. La ineficàcia i el desgavell en la gestió del pàrquing ja va quedar palès en l'informe de la comissió informativa que va fer públiques les seves conclusions fa dos anys i que repartia responsabilitats, però de manera poc contundent. Les obres estan aturades des de febrer de 2008.