Societat

La contraportada

‘Souvenirs' amb segell de qualitat

L'artista ampostina Sara Domènech guanya el concurs Empremtes de Tortosa amb un clauer de metacrilat que simbolitza la convivència de les tres cultures a la ciutat

Dis­po­sar d'un sou­ve­nir que trans­meti la imatge de Tor­tosa com a ciu­tat de turisme cul­tu­ral. Aquest és l'objec­tiu del con­curs Emprem­tes de Tor­tosa, con­vo­cat per l'Ajun­ta­ment i que ja té gua­nya­dor. L'artista ampos­tina Sara Domènech ha estat la pre­mi­ada pel jurat del con­curs per l'ela­bo­ració d'un cla­uer de meta­cri­lat que porta gra­vat amb làser el símbols de les tres cul­tu­res (la jueva, la islàmica i la cris­ti­ana) que van con­viure a Tor­tosa i que sobre­po­sats for­men una sola imatge amb què Domènech ha vol­gut des­ta­car el paper de cruïlla de Tor­tosa. “Són tres símbols que en unir-se for­men una única imatge”, va dir l'artista. L'Ajun­ta­ment li farà una comanda ini­cial per valor de 100 euros per ven­dre el cla­uer a les ofi­ci­nes de turisme i el Cen­tre d'Aco­llida Turística, i després es faran altres coman­des en funció de la demanda. També el sec­tor pri­vat pot con­tac­tar amb l'artista per adqui­rir el pro­ducte i, de fet, la mateixa Domènech tindrà a la venda el cla­uer a la seua joie­ria d'Amposta.

Però Domènech no és l'única gua­nya­dora del con­curs, sinó que el jurat ha ele­git dos fina­lis­tes més, que també podran comer­ci­a­lit­zar les seues peces a les ofi­ci­nes de turisme. Es tracta d'un colla­ret que sim­bo­litza dues gotes d'aigua, de Sebastià Shaw, i d'una caixa de sabons de Lyn Baker amb ins­crip­ci­ons del cas­tell de la Suda, la nave­gació flu­vial i els tem­plers, i amb olors del ter­ri­tori, com la flor del taron­ger o el romaní. “Els tres pro­duc­tes es poden pro­duir en sèrie i es poden comer­ci­a­lit­zar, no són peces exclu­si­ves”, va mani­fes­tar el regi­dor de Pro­moció Econòmica de l'Ajun­ta­ment de Tor­tosa, Ricard Forés. En aquest sen­tit, amb la con­vo­catòria del con­curs Emprem­tes de Tor­tosa també es pretén dina­mit­zar l'acti­vi­tat dels arte­sans de les Ter­res de l'Ebre. “Inten­tem unir el turisme i el mar­xan­datge amb el tre­ball artesà”, va dir Forés, que aposta per unes ico­nes turísti­ques amb segell de qua­li­tat. I aquest segell és el que han acon­se­guit els fina­lis­tes del con­curs, ja que les seues peces han estat valo­ra­des pels mem­bres del jurat del con­curs, un jurat inte­grat pel pre­si­dent de l'Asso­ci­ació d'Arte­sans de les Ter­res de l'Ebre, Gre­gori Ser­rano; el cera­mista Joan Pani­se­llo; la tècnica de Cul­tura de l'Ajun­ta­ment, Maria José Bel, i el tècnic de Turisme, Vicent Ruiz.

Tant la peça gua­nya­dora del con­curs com les altres dues fina­lis­tes, i la resta de tre­balls que s'han pre­sen­tat al con­curs (una quin­zena en total) s'expo­sen a la fira mul­ti­sec­to­rial Expo­e­bre, que dedica un espai impor­tant al món de l'arte­sa­nia. Així, a més dels tre­balls d'Emprem­tes de Tor­tosa hi ha un racó per a l'Asso­ci­ació d'Arte­sans de l'Ebre i un altre espai del curs de dis­seny de pro­duc­tes arte­sa­nals, sub­ven­ci­o­nat per Arte­sa­nia de Cata­lu­nya i diri­git per Joan Antoni Blanc. Pre­ci­sa­ment, l'obra gua­nya­dora es va ges­tar en el curs d'arte­sa­nia. Pel que fa al preu de la nova icona turística de Tor­tosa, serà d'uns 7 euros, segons Forés, tot i que encara no s'ha con­cre­tat, i l'arte­sana deixa clar que ella no fixa el preu de venda al públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.