Educació

Vallès Occidental

Ensenyament castiga un institut per un article

La Generalitat fa marxa enrere en la selecció de l'institut de Viladecavalls per un escrit dels professors en un diari contra les retallades

Justifica el canvi d'opinió perquè el centre volia l'horari intensiu només per estalviar

L'ins­ti­tut de Vila­de­ca­valls havia de for­mar part d'un pla pilot del Depar­ta­ment d'Ense­nya­ment adreçat a cen­tres que tenen alum­nes de dife­rents muni­ci­pis i que li per­me­tia fer rea­li­tat un desig: tor­nar a fer l'horari inten­siu. La direcció del cen­tre va pre­pa­rar un pro­jecte pedagògic que va pre­sen­tar a prin­cipi de juliol al direc­tor dels ser­veis ter­ri­to­ri­als d'Ense­nya­ment al Vallès Occi­den­tal, Lluís Bau­le­nas, que el va selec­ci­o­nar. Fins i tot, la direc­tora del cen­tre, Teresa Ver­net, va avançar la bona notícia en una reunió que va fer amb els pares d'un curs.

L'endemà, però, tot es va tòrcer. Bau­le­nas va tor­nar a con­vo­car la direcció i l'AMPA de l'ins­ti­tut per noti­fi­car-los que ja no entra­ven en aquest pla pilot. El motiu va ser la publi­cació, aquell mateix dia en un diari local, d'un escrit del claus­tre de pro­fes­sors con­tra les reta­lla­des que la Gene­ra­li­tat està fent en edu­cació. Per jus­ti­fi­car el canvi de cri­teri, es va al·legar “la manca de con­fiança” després de la publi­cació de l'arti­cle i es va acu­sar el cen­tre “de manca de lle­ial­tat ins­ti­tu­ci­o­nal”. Ver­net, però, inter­preta aquesta marxa enrere com una “rebe­que­ria d'algú que no tolera que el cen­tre no esti­gui d'acord amb les reta­lla­des”.

Ofi­ci­al­ment, els ser­veis ter­ri­to­ri­als del Depar­ta­ment d'Ense­nya­ment han expli­cat que aquest pro­jecte no va tirar enda­vant a l'ins­ti­tut de Vila­de­ca­valls, perquè “el cen­tre va exi­gir fer l'hora com­pac­tada com a mesura d'estalvi pres­su­pos­tari i sense tenir en compte els altres ves­sants del pla pilot”. Això, segons Ense­nya­ment, “des­vir­tu­ava” la par­ti­ci­pació en el pla pilot que es fa arreu de Cata­lu­nya, i “podria per­ju­di­car l'expe­ri­men­tació i poste­rior ava­lu­ació”.

Mal­grat això, la direc­tora del cen­tre va defen­sar que, si Bau­le­nas havia triat el pro­jecte pedagògic, havia estat perquè con­si­de­rava que era prou bo. Si més no, va recor­dar que el pla incloïa la pos­si­bi­li­tat d'impar­tir estu­dis assis­tits a la tarda i ajuda a alum­nes amb difi­cul­tats, gràcies a l'horari inten­siu.

Dilluns i dimarts que ve, prop de 500 alum­nes tor­na­ran a fal­tar a classe a la tarda. Aquesta mesura de pressió té el suport del pro­fes­so­rat, que con­si­dera que no afec­tarà el currículum esco­lar dels estu­di­ants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.