Societat

Gemma Rojas

Emprenedora

“Els entesos parlen en un idioma que no se'ls entén”

Gemma Rojas (Manresa, 1975) és diplomada en turisme i es dedica a l'exportació de productes tèxtils però la seva veritable passió és el món del vi. S'ha fet emprenedora i ha obert una xarxa social per parlar de vins i obrir-se nous camins a la vida

Què és Vinthink?

És una xarxa social per la gent que li agrada el vi. Hi ha gent que me l'ha definit com el Facebook del vi perquè el funcionament
és bastant semblant però en comptes de compartir fotos o vacances amb els amics es comparteix una base de dades amb 58.000 vins, d'11.000 cellers, d'aquí i de fora. Es podrà consultar a l'ordinador i també a l'Iphone. Te la pots descarregar de forma gratuïta, i ara estem treballant també perquè sigui accessible als dispositius Android. Moltes vegades el consum de vi es fa fora de casa i vam creure que era important que l'usuari pogués disposar d'informació del producte en el lloc on es consumeix.

Com és que una persona que es mou en el món tèxtil acaba proposant una xarxa de vins?

Doncs perquè sóc una apassionada dels vins i és un tema molt engrescador. Jo sóc del món de l'exportació de teixits i vaig encomanar la meva passió al meu marit, que és programador informàtic.

Els catalans entren a la xarxa per comentar vins catalans o acabem fent allò de valorar més el que
es fa fora que no a casa?

Déu n'hi do com s'està promocionant el vi català a la xarxa! Jo sóc del parer que s'ha de provar de
tot per poder comparar, però
el cert és que cada vegada més
els amants del vi opten pel producte català. El que cal és fer
soroll perquè com més en fem més s'escoltaran els vins catalans. A Catalunya tenim vins igual
o més bons que els de fora del
mateix preu que a fora.

És una xarxa per a entesos?

No, això no, al contrari. Hi ha molta gent que consumeix vi i no n'entén però té ganes de compartir la seva troballa. La xarxa vol ser el lloc confortable on la persona en pugui parlar lliurement.

Hi ha elitisme al món dels vins?

No sé si és això però el que és cert és que hi ha com un mur... De vegades els entesos parlen en un idioma que no se'ls entén. Nosaltres el que volem és que la gent pugui compartir els seus vins amb els seus amics i que per fer-ho no calgui posar notes de tast o descriure amb exactitud uns determinats aromes. Això no vol dir que els entesos en la matèria no hi puguin entrar. La xarxa permet a la persona crear els seus cercles d'amistats. Molta gent encara no ha fet el pas de recomanar vins perquè creuen que per recomanar-ne cal saber-ne molt.

Detecto massa literatura a les etiquetes d'alguns vins i poca informació. Vostè què en pensa?

Doncs sí, jo també. Els productors de vi de vegades, crec, no pensen en el consumidor poc entès i presenten etiquetes poc intel·ligibles i massa poètiques que et suggereixen... i després et trobes que aquell vi no t'acaba d'agradar gens. Si els productors volen
arribar al gran públic han de
presentar els seus productes de manera clara i entenedora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.