Societat

El govern avisa que el xoc de trens “pot tornar a passar”

El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, denuncia la manca d'inversions de l'Estat a la xarxa ferroviària

Alerta que els túnels del passeig de Gràcia i de plaça Catalunya estan “al màxim de la capacitat”,

El que ha pas­sat al Clot ja va pas­sar fa nou mesos i pot tor­nar a pas­sar. Aquest, si més no, és el mis­satge que es desprèn de les parau­les del direc­tor gene­ral de Trans­ports i Mobi­li­tat, Ricard Font, que en decla­ra­ci­ons a Cata­lu­nya Ràdio ha dit que no està a les seves mans ni en les seves com­petències evi­tar un altre acci­dent fer­ro­vi­ari com el d'aquest dijous a l'estació bar­ce­lo­nina. Font denun­cia la manca d'inver­si­ons “durant anys” i admet que se sap “de fa temps” que hi ha “un pro­blema als acces­sos a Bar­ce­lona”. Els túnels del pas­seig de Gràcia i de plaça Cata­lu­nya estan “al màxim de la capa­ci­tat”, i aug­men­tar-la, ara com ara, és “impos­si­ble”.

Pel que fa a les cau­ses de l'acci­dent, Font no s'ha vol­gut pro­nun­ciar a l'espera dels infor­mes que han dema­nat a Renfe i Adif. Fa nou mesos l'acci­dent va ser culpa d'un “error humà”. Sí ha admès que el d'aquest dijous era molt sem­blant a aquell.

L'arrel del pro­blema són els acces­sos a Bar­ce­lona, que Font ha defi­nit com a “coll d'ampo­lla” al límit de la capa­ci­tat. Els túnels del Pas­seig de Gràcia i de Plaça Cata­lu­nya adme­ten un màxim de dinou trens cada hora, un límit impos­si­ble de pas­sar amb les infra­es­truc­tu­res actu­als. En aquest sen­tit, Font ha denun­ciat que hi hagut “una manca d'inver­si­ons durant molts anys”, i ha apos­tat pel fet que a la resta de l'Estat no hi ha cap altre túnel urbà tan satu­rat com el de Bar­ce­lona.

Per tot ple­gat, els infor­mes recla­mats a Renfe i Adif han de ser­vir per tenir “tota la infor­mació” sobre la situ­ació de les infra­es­truc­tu­res i “més argu­ments per convèncer el govern de l'Estat de la neces­si­tat d'inver­tir”. Font també ha par­lat de l'exe­cució del Pla de Roda­lies, les difi­cul­tats del qual s'han incre­men­tat en un moment d'estre­tor econòmica com l'actual. Però amb tot el direc­tor gene­ral de Trans­ports creu que s'ha de poder “arri­bar a un acord” amb l'Estat sobre les pri­o­ri­tats d'inversió, que pas­sen per “la segu­re­tat” i “l'aug­ment de la capa­ci­tat en aquells punts que es pugui”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.