Societat

Mobilitat sota control

El regidor de Mobilitat de Salt destaca que només es van produir algunes retencions puntuals i que es van omplir totes les zones d'aparcament habilitades

Se'n va activar una altra a Torremirona quan van quedar plenes les previstes inicialment

La fira d'entitats va atraure molts de curiosos que van gaudir d'un ampli programa de propostes

El regidor de Mobilitat de Salt, Toni Vidal, va destacar ahir que tot va funcionar segons el previst, i que no hi va haver cap situació que sortís de les previsions. Els aparcaments de cotxes a Salt ja eren plens abans de les quatre de la tarda, i per aquest motiu es va habilitar una zona al polígon de Torremirona. A més, l'aparcament del pavelló de Fontajau, a Girona, també es va omplir aproximadament en un 60%, segons dades facilitades per Vidal. Inicialment l'aparcament al polígon de Torremirona estava previst només per a autocars i n'hi van aparcar 140, tot i que a la zona hi havien previst que n'hi pogués haver el doble. Per aquest motiu, i atès que ja s'havien omplert els de cotxes, es va optar per permetre-hi també l'estacionament de vehicles privats.

A banda dels que van haver de desplaçar-se a Salt en cotxe o autocar, la majoria de la gent de Girona i molta altra de poblacions properes va decidir deixar de banda el cotxe i van optar per anar-hi a peu.

Pel que fa a les entrades i sortides per carretera i autopista, llevat d'algunes retencions en acabar la Diada, tots els vehicles van poder anar sortint de manera esglaonada sense grans aglomeracions, tret d'algun moment puntual. “Tot ha anat segons el previst, al matí la gent ha anat venint de manera esglaonada, i en la sortida, tret d'algunes retencions, no hi ha res que ens hagi agafat d'imprevist”, va destacar Vidal. “També hi ha ajudat que molta gent ha vingut a Salt a peu, fins i tot de Bescanó, i també en transport públic”, va destacar el regidor.

Pel que fa a l'autopista, Vidal va explicar que segons les dades dels Mossos d'Esquadra, no va quedar saturada. Malgrat tot, el carril lateral d'accés al peatge en direcció nord va arribar a registrar un pic màxim de retenció de vehicles de 500 m (aproximadament a les quatre de la tarda), i en direcció sud les retencions van ser més importants i van arribar als dos quilòmetres en l'accés a Salt. La situació, però, es va normalitzar passat un quart de sis de la tarda.

En l'operació sortida de Salt, segons Vidal, tot va anar com s'havia previst i deu minuts abans de les vuit del vespre les càmeres del centre de comandament mostraven un trànsit fluid, excepte algun moment de col·lapse a la rotonda del final de l'avinguda de la Pau.

Seguint el dispositiu previst, en la sortida de Salt els cotxes es van anar desviant cap al polígon de Mas Xirgu, i els autocars tenien prioritat en l'accés a l'autopista.

En arribar al peatge, i per fer la sortida al més àgil possible, hi havia personal d'Abertis que donava els tiquets de sortida. Segons fonts de Trànsit, els punts més conflictius no van ser pas per la Diada, sinó els habituals de tornada del cap de setmana a les poblacions de la costa.

Fira d'entitats

La fira d'entitats de l'Era de Cal Cigarro va ser un pol d'atracció de visitants molt potent de la Diada d'ahir a Salt, durant tota la jornada. L'oferta d'activitats va ser molt variada. Hi va haver havaneres a càrrec del grup Arrels Escalenques; música garrotxina amb els Tortellinis; les propostes de l'Associació Coral i Musical Preludium; i una classe magistral de l'Associació Fibromiàlgia de Salt. A més, es van poder escoltar les cançons del cantautor Diario Soria i els cants aixantis de Ghana de l'Associació per a la Promoció de la Cultura i la Música Aixanti i les cançons populars catalanes dels Vianda. Els Marrecs de Salt van aixecar castells, el grup Casumai va oferir dansa tradicional diola, els Ajiako Cubano, cançons tradicionals cubanes i Xakras, més cançó catalana.

500
metres
de cua de vehicles és el màxim que en hora punta van generar les retencions a l'accés a Salt per l'autopista AP-7, i sempre, en direcció nord.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia