Societat

Tecnologia

El plat engoleix les xarxes

Negocis del Ter Brugent s'interessen per les eines més modernes per donar-se a conèixer

Hi ha establiments actius i d'altres que hi centraran esforços

Estem fent un producte de qualitat i a través del boca-orella funciona, però si sortim del nostre camp d'acció no ens coneixen.” La Marta Torrent, de la Cellera de Ter, va estar entre els assistents a una jornada sobre com l'ús de les xarxes socials pot ajudar empreses i emprenedors de l'àmbit rural.

Torrent és responsable de dues empreses familiars, Ciurana Bassó SL i Cal Cabraric SL, amb carnisseries a Anglès, Girona i Santa Cristina d'Aro, i granges de vaques, vedells i xais. “No trobes mai el moment [d'utilitzar les xarxes socials]; penses a tallar la carn o a donar de menjar el bestiar, però no tens aquest hàbit”, diu Torrent, i hi afegeix: “Volem promoure, no el nostre producte, sinó el producte de proximitat.”

Torrent va ser una de les sis assistents de la jornada tècnica d'ahir al centre cívic de Bonmatí, organitzada en el marc del pla de transferència tecnològica del Departament d'Agricultura de la Generalitat. L'organitza l'Associació per al Desenvolupament Rural Integral de la Zona Nord-oriental de Catalunya (Adrinoc), de què el Consorci del Ter Brugent és soci. El president del Consell Comarcal de la Garrotxa, Joan Espona, presideix l'Adrinoc, que es va crear per gestionar els ajuts europeus Leader en el seu àmbit territorial (75 municipis).

La Joana Tura, propietària del restaurant Duc de l'Obac, de Bonmatí, coincideix amb Torrent que cal esmerçar energia en les noves eines. “Ja hi estem posats, en les xarxes, però no tenim temps per acabar-nos-hi de dedicar; hem d'aprendre a buscar una hora a la setmana”, diu Tura. Els plats i els menús engoleixen les piulades, i les pujades de continguts, “ara que hi ha 50.000 aplicacions”.

Pere Saguer participa activament en la sessió. És dissenyador gràfic de Configirona, que elabora, entre altres productes, els caramels Gerió. Diu que treballen en l'obertura de la botiga en línia i està interessat a arribar al venedor. Cal escurçar el circuit venedor-distribuïdor-botiga, diu.

“S'hi ha de ser sí o sí”

Abigaïl Casassas, sòcia de Casassas Mobles i Disseny, de la Cellera de Ter, ve a aprendre. “El saber no ocupa lloc. Vinc a veure què puc millorar. A les xarxes socials, s'hi ha de ser sí o sí. Estem fent bé la feina, però encara ens falta molt.” Explica que els continguts del seu web i de Facebook els tenen al dia, però que li interessava saber quin profit podien treure de LinkedIn i Instagram. També vol aprendre la Georgina Aymerich, graduada en turisme per la UdG i que treballa a la piscina de Santa Coloma, on du la comunicació corporativa.

El sociòleg i expert en comunicació i xarxes socials Ignasi Capellà, de la consultoria DCB Turisme i Desenvolupament Rural, imparteix la jornada: “No hem de voler donar la imatge d'una cosa que no som”, aconsella. A la seva empresa, treballen amb antelació. “El que comuniquem durant tota la setmana està pensat des del dilluns.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.