Societat

turisme

Salou s'afegeix a una aliança de turisme de sol i platja

Vuit municipis de tot l'Estat van signar ahir l'acord amb què volen ser una veu única per reclamar un millor finançament per als municipis turístics

Aposten per plans de renovació de les destinacions i la desestacionalització

Els prin­ci­pals muni­ci­pis de sol i platja de l'Estat unei­xen for­ces. Vuit pobla­ci­ons, entre les quals hi ha Salou, van sig­nar ahir a la seu de l'Orga­nit­zació Mun­dial del Turisme (OMT) a Madrid la decla­ració per l'aliança de muni­ci­pis de sol i platja, amb la qual volen con­ver­tir-se en un con­sorci tant per com­par­tir experiències com per, sobre­tot, ser una veu de pressió per asso­lir més recur­sos tant per al finançament dels ser­veis com per a la millora de des­ti­na­ci­ons. L'aliança inclou també el muni­cipi gironí de Llo­ret de Mar, a més de Calvià (Serra de Tra­mun­tana), Beni­dorm (Marina Baixa), Tor­re­mo­li­nos (Màlaga), San Bar­to­lomé de Tira­jana (Gran Canària) i Adeje i Arona (Tene­rife).

“Volem rei­vin­di­car a les ins­ti­tu­ci­ons de l'Estat i de la Unió Euro­pea un trac­ta­ment millor per als muni­ci­pis turístics, ja que el que tenim ara no és just”, va des­ta­car ahir l'alcalde de Salou, Pere Gra­na­dos. L'aliança ha estat fruit dels con­tac­tes entre les pobla­ci­ons a la fira turística World Tra­vel Market, a Lon­dres, així com a Fitur.

Tal com recull la decla­ració, un dels objec­tius de l'aliança és acon­se­guir un nou sis­tema de finançament, en què s'obtin­gui una major apor­tació d'altres admi­nis­tra­ci­ons (que ara sols tenen en compte la població empa­dro­nada, i no la flo­tant deri­vada de l'acti­vi­tat turística), així com tenir accés als recur­sos que es gene­ren amb el sec­tor del turisme a les pobla­ci­ons. Les vuit pobla­ci­ons sig­nants sumen el 10% dels prop de 100 mili­ons de movi­ments turístics que es van regis­trar el 2016 a l'Estat.

Espe­ci­a­lit­zació

La decla­ració també defensa la neces­si­tat de “recon­ver­tir” el model de turisme de sol i platja adap­tant-lo a la nova demanda, amb una major espe­ci­a­lit­zació de l'oferta, millors ser­veis com­ple­men­ta­ris i recerca d'una deses­ta­ci­o­na­lit­zació. En aquest sen­tit, l'aliança aposta per nous pro­duc­tes, com els turis­mes espor­tiu , nàutic, de com­pres i de con­gres­sos, a més de plans de reno­vació inte­gral de les des­ti­na­ci­ons amb cura també pel medi ambi­ent.

LA XIFRA

10%
dels prop
de 100 moviments turístics que hi va haver el 2016 es van concentrar en els vuit municipis signants.

La patronal, optimista amb el futur

La Confederació Empresarial de la Província de Tarragona (Cepta) es mostra optimista davant del futur del sector turístic, que ha estat protagonista del darrer observatori empresarial impulsat per la patronal tarragonina. L'estudi destaca que la millora del es infraestructures de transport, així com projectes com el conegut popularment com BCN World, donen arguments per continuar amb la tendència positiva dels darrers anys, que s'ha vist beneficiada per la crisi als països del nord d'Àfrica i a Turquia. “Els empresaris estan fent un gran esforç per fidelitzar aquests clients que han captat, no s'ha deixat d'invertir”, va destacar el cap del gabinet d'estudis de la Cepta, Juan Gallardo. L'entitat va destacar que des del 2008 els càmpings han vist créixer del 47,8% les pernoctacions, i als hotels els viatgers han pujat del 29%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia