rodalies
soterrament de vies
Foment es compromet a iniciar el soterrament de l'R2 a Montcada i Reixac a principis de 2020
El projecte tindrà un cost de 300 milions d'euros i un termini d'execució de 48 mesos
El projecte inclou la construcció d'una tercera via per esponjar el servei de rodalies
El soterrament de les vies del tren de la línia R2 a Montcada i Reixac (Vallès Occidental) arrencarà a principis de 2020.
Almenys així ho ha promès aquest dijous el ministre espanyol de Foment, Íñigo de la Serna, després de l'última reunió de la comissió politicotècnica sobre el projecte que s'ha celebrat aquesta tarda a la localitat del Vallès Occidental amb representants municipals i de la Generalitat. Hi han participat també el Conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, l'alcaldessa de Montcada, Laura Campos, i el president d'Adif, Juan Bravo.
L'actuació afectarà gairebé quatre quilòmetres de vies, des del barri de Vallbona de Barcelona fins la sortida de Montcada i Reixac per sota el pont de la C-33. El pressupost de les obres serà de 300 milions d'euros i el termini d'execució de 38 mesos.
Properament s'elaboraran dos estudis informatius amb la declaració d'impacte mediambiental pertinent i després es redactarà el projecte de construcció.
L'estudi sobre el qual s'està treballant també contempla la construcció en paral·lel d'una tercera via que arribaria fins al terme municipal de Montmeló. Aquesta infraestructura obre la porta a millorar la xarxa de Rodalies amb més trens semidirectes i espai extra per intervenir en cas d'incidències ferroviàries.