Societat

municipal

mobilitat

Calella permetrà l’ús de patinets elèctrics al nucli urbà

Hauran de circular per la calçada, mai en grups de més de tres aparells i se’n continuarà prohibint l’ús a les zones de vianants

La modificació de l’ordenança suavitza les restriccions del decret del 2016

El govern de Calella porta al ple, aquesta tarda, la modificació de l’ordenança de circulació per regular definitivament l’ús dels patinets elèctrics i d’altres aparells en el terme municipal. Els nous criteris són significativament menys restrictius que els recollits en el decret emès per l’alcaldia l’estiu de l’any passat, en què tan sols se’n permetia la circulació al camí de la platja i al carril bici, tant del passeig de Garbí com del camí del cementiri. El regidor de Mobilitat, Albert Torrent (PDeCAT), avançava abans del ple que, en aquest període, s’ha pogut treballar a fons amb la policia local per trobar un cert equilibri entre la convivència “pacífica i cívica” d’aquests aparells, tant amb conductors com amb vianants. “La modificació de l’ordenança recull que podran circular pels carrers del centre urbà, però per la calçada, no per la vorera, i mai en grups de més de tres aparells”, puntualitza, i hi afegeix que “el seu ús continuarà prohibit a les zones de vianants, tal com consta a la senyalització que es va instal·lar en aquell moment”.

Torrent recorda que els patinets elèctrics, les rodes elèctriques i altres aparells semblants no estan considerats vehicles i no tenen una reglamentació oficial fixada per l’Estat. “Som els municipis que hem d’actuar per normalitzar una situació ben visible als nostres carrers i que cada cop té més usuaris”, reflexiona. En aquest sentit, recorda que bona part dels usuaris són turistes que els lloguen per desplaçar-se per la ciutat. “Hem volgut ser curosos no deixant que entrin a les zones de vianants, perquè la densitat de persones en aquests espais en fa impossible la convivència”, assegura, i comenta que se n’ha descartat la circulació per les voreres, com fan en altres municipis, perquè, en el cas de Calella, la gran majoria són massa estretes.

El regidor explica que, un cop superat el tràmit del ple i el període d’exposició pública, està previst que la modificació de la normativa s’apliqui a partir del juliol. Quan es va aplicar el decret, l’estiu passat, també es va determinar el règim de sancions si es feia cas omís de les prohibicions amb quantitats que van dels 100 euros als 3.000, en funció de si les infraccions són lleus, greus o més greus. En el cas de la modificació, les sancions s’estableixen només en dues categories: lleus i greus. En el primer cas, amb un preu de 60 euros i en el segon, de 200.

Tot i el ressò que hi va haver amb el decret signat per l’alcaldia, l’estiu passat, la policia local només va multar sis persones que no acataven la normativa d’aquests aparells.

El govern de Calella porta al ple, aquesta tarda, la modificació de l’ordenança de circulació per regular definitivament l’ús dels patinets elèctrics i d’altres aparells en el terme municipal. Els nous criteris són significativament menys restrictius que els recollits en el decret emès per l’alcaldia l’estiu de l’any passat, en què tan sols se’n permetia la circulació al camí de la platja i al carril bici, tant del passeig de Garbí com del camí del cementiri. El regidor de Mobilitat, Albert Torrent (PDeCAT), avançava abans del ple que, en aquest període, s’ha pogut treballar a fons amb la policia local per trobar un cert equilibri entre la convivència “pacífica i cívica” d’aquests aparells, tant amb conductors com amb vianants. “La modificació de l’ordenança recull que podran circular pels carrers del centre urbà, però per la calçada, no per la vorera, i mai en grups de més de tres aparells”, puntualitza, i hi afegeix que “el seu ús continuarà prohibit a les zones de vianants, tal com consta a la senyalització que es va instal·lar en aquell moment”.

Torrent recorda que els patinets elèctrics, les rodes elèctriques i altres aparells semblants no estan considerats vehicles i no tenen una reglamentació oficial fixada per l’Estat. “Som els municipis que hem d’actuar per normalitzar una situació ben visible als nostres carrers i que cada cop té més usuaris”, reflexiona. En aquest sentit, recorda que bona part dels usuaris són turistes que els lloguen per desplaçar-se per la ciutat. “Hem volgut ser curosos no deixant que entrin a les zones de vianants, perquè la densitat de persones en aquests espais en fa impossible la convivència”, assegura, i comenta que se n’ha descartat la circulació per les voreres, com fan en altres municipis, perquè, en el cas de Calella, la gran majoria són massa estretes.

El regidor explica que, un cop superat el tràmit del ple i el període d’exposició pública, està previst que la modificació de la normativa s’apliqui a partir del juliol. Quan es va aplicar el decret, l’estiu passat, també es va determinar el règim de sancions si es feia cas omís de les prohibicions amb quantitats que van dels 100 euros als 3.000, en funció de si les infraccions són lleus, greus o més greus. En el cas de la modificació, les sancions s’estableixen només en dues categories: lleus i greus. En el primer cas, amb un preu de 60 euros i en el segon, de 200.

Tot i el ressò que hi va haver amb el decret signat per l’alcaldia, l’estiu passat, la policia local només va multar sis persones que no acataven la normativa d’aquests aparells.

LA FRASE

Som els municipis que hem d’actuar per normalitzar una situació ben visible als nostres carrers
Albert Torrent (PDeCAT)
regidor de mobilitat de l’ajuntament de calella
t.m.

LA XIFRA

60
euros
és la sanció per una falta lleu a l’infractor de la normativa que regularà els patinets elèctrics a Calella.
és la sanció per una falta lleu a l’infractor de la normativa que regularà els patinets elèctrics a Calella.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.