Societat

Societat

Un de cada tres avis de més de 80 anys fa servir la teleassistència

Els usuaris del Maresme del programa gestionat per la Diputació representen prop del 10% del total d’atesos a la demarcació

L’administració està treballant per ampliar la tecnologia al servei de les necessitats de cada usuari

L’objectiu és arribar als 100.000 usuaris a la demarcació

El servei local de teleassistència que gestiona la Diputació i que assegura atenció personalitzada les 24 hores del dia durant els 365 dies de l’any beneficia, a la comarca del Maresme, un total de 6.670 usuaris i s’espera arribar a 7.100 a finals d’aquest any. La xifra representa prop del 10% del total de beneficiaris de la demarcació, que supera els 74.000. Segons les dades facilitades ahir per la vicepresidenta quarta, Meritxell Budó, en una visita feta en el marc del Consell d’Alcaldes, això representa una cobertura comarcal del 9,85% de la població més gran de 65 anys i d’un 34,32% dels més grans de 80 anys. “El nostre objectiu com a administració és arribar als 100.000 usuaris a la demarcació el 2020 i l’increment anual ens garanteix que anem per bon camí”, va especificar la diputada responsable de l’àrea d’Atenció a les Persones. Meritxell Budó va destacar que el servei forma part de la dinàmica que permet que la gent gran amb certs nivells de dependència pugui continuar vivint a casa seva “amb la mateixa protecció que en un centre, però respectant també el seu grau d’autonomia”. Paral·lelament al servei de teleassistència tradicional, la Diputació també està desenvolupant un projecte més avançat que permetrà ampliar el nivell de protecció dels usuaris. “Posem la tecnologia al servei de les persones a través d’uns dispositius que, col·locats estratègicament en determinats llocs de la llar, permetran ampliar i millorar la cobertura als usuaris”, va avançar la diputada. Com a exemple, Budó va explicar que els aparells es connectaran a la nevera o al comptador de l’aigua. “Això facilitarà saber si l’usuari manté uns hàbits adequats vinculats a la seva higiene personal, en funció de la despesa de l’aigua, o a l’ús que fa de la nevera i ens ajudarà a detectar si s’alimenta correctament”, va exposar. Quan algun dels indicadors mostri dades diferents de les habituals “serà un senyal que cal actuar”.

Entre l’octubre del 2016 i el setembre del 2017 s’hauran adjudicat arranjaments a 180 habitatges de quinze municipis. Meritxell Budó també va voler destacar en l’àmbit del benestar social la col·laboració i copagament entre la Diputació i els ajuntaments dels programes d’arranjament dels habitatges de persones grans que facilitin el seu dia a dia. “El canvi de la banyera pel plat de dutxa o l’ampliació d’una porta són actuacions habituals que garanteixen continuar vivint a casa seva amb més comoditats”, va dir.

Atenció i suport en temes jurídics i hipotecaris

Al Maresme funcionen sis Punts d’Orientació Jurídica Municipal (POJIM) i tres Serveis d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH). En el primer cas s’han atès 813 usuaris amb una cobertura del 93,5% del territori i en el segon s’ha arribat a 96 persones, amb un 96,7%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.