Clam a Olot per millorar la mobilitat dels treballadors
Olot en Comú reclama una nova estratègia que fomenti el transport públic als polígons garrotxins
En els últims anys hi ha hagut un èxode de la majoria de grans i mitjanes indústries
Moltes de les grans i mitjanes indústries d’Olot s’han traslladat als polígons d’altres municipis garrotxins i això ha generat un trànsit d’anada i tornada de treballadors. En aquest sentit, el regidor d’Olot en Comú (OeC), Xavier Garcia, va tornar a posar sobre la taula de l’últim ple la necessitat d’articular un bon sistema públic de mobilitat en aquest àmbit. Garcia va recordar que Olot té un pla de mobilitat urbana sostenible que no inclou els polígons perquè depassen l’àmbit de la ciutat. I va lamentar que no inclogui la mobilitat dels olotins cap als polígons d’activitats econòmiques de la ciutat i de la dels treballadors que s’hi desplacen des de fora. “Els interessos privats i el fet que cada ajuntament ha anat a la seva per generar ingressos han primat per sobre dels interessos dels treballadors”, va sentenciar el regidor. Tota aquesta situació ha comportat, a criteri seu, més costos ambientals i el malbaratament del territori, la falta d’especialització, retencions de trànsit a les hores punta, més accidentalitat, un model poc igualitari i més dificultats d’accés de determinats col·lectius. “S’han fet coses, com el bus directe a Begudà, Politger i Tortellà,” hi va afegir.
Anna Descals (CUP) va remarcar que cal un estudi sobre la qüestió, recordant que un 60% de la mobilitat és interna, i hi va afegir que l’estudi hauria de permetre plantejar aspectes diversos de la futura variant.
Manel Mitjà (ERC) va recordar que els principals problemes són el desplaçament als polígons, que majoritàriament es fa en transport privat; les freqüències inadequades del transport públic, i la falta de connexió amb el transport públic urbà. “Cal estudiar-ho i facilitar l’ús del vehicle privat compartit i un bon transport públic. Ara només el 5% es fa en transport públic”, va dir.
El regidor de Mobilitat, Josep Gelis (PDeCAT), va insistir que el pla de mobilitat és de la ciutat d’Olot i va recordar que ara ja hi ha el Bus Transversal i altres serveis cap als polígons i el TPO a dins la ciutat. “Hi ha un estudi molt ben fet pel Consell Comarcal de la Garrotxa, i déu-n’hi-do l’acceptació, amb uns 14.000 viatgers”, va indicar. “A la gent d’Olot i comarca ens agrada molt anar en cotxe privat, és un fet”, va constatar.
“Rectificar és de savis. Millorar el servei actual només soluciona part del problema. Poso en dubte que ens agradi anar en cotxe; és com el tabac, que t’hi acabes acostumant”, va rebatre Xevi Garcia.