Societat

Transport

El govern proposa un arbitratge voluntari per la vaga al metro de Barcelona

El resultat de la mediació hauria de ser acceptat per les dues parts

Els sindicats i la direcció de TMB han de donar una resposta aquesta setmana

La Generalitat ha proposat als sindicats i a la direcció del Metro de Barcelona que se sotmetin a una junta d’arbitratge voluntari per desbloquejar la negociació del conveni col·lectiu de l’empresa. Aquest nou intent de conciliació arriba després del fracàs de les anteriors mediacions del departament, en un conflicte laboral que ja fa dos anys que dura.

El secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies, Josep Ginesta, ha informat aquest dimarts que ha reunit el comitè d’empresa i els representants de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per plantejar-los aquest instrument de conciliació, el resultat del qual hauria de ser assumit per les dues parts. El govern també s’ha ofert a dirimir en els noms dels arbitres si treballadors i empresa no tampoc no es posen d’acord en això.

Les dues parts no han donat una resposta durant la trobada. El secretari els ha demanat que diguin si accepten o no la proposta aquesta setmana.

Ginesta ha justificat l’ús d’arbitratge en el fet que es tracta d’un “conflicte complex”, que va començar fa dos anys i que té un impacte en la ciutadania, de manera que l’acció del govern és necessària.

“No hauríem fet aquesta proposta si no tinguéssim en compte el context del qual venim, ja que és un conflicte que afecta la ciutadania i en el que no s’ha trobat sortida i actualment està encallat”, ha recordat. “Ningú ha quedat orfe de feina fent propostes de sortida del conflicte, però cal un esforç més després de dos anys de negociacions i més de 400 hores de reunions de la mediació del govern”, ha afegit.

Ha subratllat que “els arbitratges només s’utilitzen en situacions especials, quan ja queda poc recorregut per aproximar les parts”. El responsable de Treball ha admès que quest tipus de mediació “no és habitual” que el l’àmbit públic però si que hi ha molts precedents en el sector privat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia