Societat

Territori

El Baix Penedès vol crear la seva marca enoturística

El Consell Comarcal impulsa un projecte al marge d’Enoturisme Penedès per promocionar la seva oferta de vins i gastronomia mitjançant l’esport

La iniciativa ha despertat alguns recels

Dos anys després de l’adhesió al Consorci de Promoció Turística Enoturisme Penedès, que aglutina ajuntaments i cellers del l’Alt Penedès, el Baix Penedès i el Garraf, el Consell Comarcal del Baix penedès ha decidit posar en marxa un projecte de promoció al marge d’aquesta plataforma conjunta. Sota la marca Enoturisme Actiu Baix Penedès, el Consell Comarcal d’aquesta comarca pretén promocionar la seva oferta enoturística mitjançant l’esport. Per això, han inventat un joc que consisteix a anar aconseguint objectius esportius que es tradueixen en punts, i aquests punts en premis, com ara visites i descomptes a cellers de la zona, lots de productes i àpats en restaurants de la comarca. Cada desafiament implica un agent turístic de la zona. El primer a participar-hi ha estat el celler Avgvstvs Forvm del Vendrell.

La promoció enoturística del Baix Penedès al marge de la marca conjunta Enoturisme Penedès té una responsable directa: la consellera comarcal de Turisme del Baix Penedès, la socialista Maria Jesús Sequera. De fet, des que va accedir al càrrec ha volgut marcar un perfil propi i el mes de maig passat va presentar públicament un nou web turístic del Baix Penedès (turismebaixpenedes.cat) on no hi ha cap enllaç amb el web d’Enoturisme Penedès i ni tan sols el logotip de la marca. Aquesta aposta per diferenciar-se ha generat alguna recels entre alguns agents turístics del Baix Penedès, que creuen que l’estratègia conjunta té més impacte i és més efectiva. Alguns d’aquests agents, que volen mantenir l’anonimat, com ara cellers i restaurants, asseguren que s’han sentit exclosos d’aquesta proposta perquè no se’ls ha convidat a participar-hi i ni tan sols se’ls ha explicat en què consisteix. “Ens ho hem trobat publicat i no són maneres”, assenyala un dels agents crítics amb la iniciativa del Consell Comarcal que pretén complementar l’oferta que els mateixos cellers promocionen mitjançant Enoturisme Penedès.

LA DATA

08.09.17
S’acaba el termini
del primer objectiu del projecte Enoturisme Actiu Baix Penedès amb el celler Avgvstvs Forvm.

Dotze reptes saludables fins al 2018

El projecte Enoturisme Actiu Baix Penedès, que té web propi, s’ha marcat l’assoliment de 12 reptes al llarg d’aquest any i fins al setembre de 2018. Tots els objectius tenen a veure amb l’esport, perquè darrera d’aquesta iniciativa hi ha el foment d’una vida saludable i el coneixement de l’oferta enoturística i gastronòmica de la comarca. El primer repte, que va començar el 27 de juliol i s’acabarà el 8 de setembre, consisteix a cremar calories amb activitat esportiva: cada caloria cremada es converteix en un punt i aquests punts es poden bescanviar per premis com descomptes o visites als cellers, lots de productes i àpats als restaurants. Per poder acreditar el nombre de calories cremades, l’usuari s’ha de baixar prèviament una aplicació al mòbil mitjançant la qual el Consell Comarcal verifica cada registre d’activitat física. Els punts es poden acumular per poder accedir a premis de més valor. Els usuaris s’han d’inscriure per poder participar en el joc en el web www.enoturismeactiubaixpenedes.cat i baixar l’aplicació WeFitter.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia