Societat

Solidaritat

amb nens amb càncer i les seves famílies

Rapada multitudinària

Quaranta perruqueries de Terrassa van participar d’aquesta festa solidària dins la campanya ‘Posa’t al seu cap’

Tots els diners recaptats es destinaran al Centre de Càncer Pediàtric de Sant Joan de Déu

Un dilluns qual­se­vol a la tarda, la plaça Vella de Ter­rassa es va con­ver­tir en una per­ru­que­ria gegant amb un únic objec­tiu: recap­tar diners per a la cons­trucció del Cen­tre de Càncer Pediàtric de Sant Joan de Déu. La ini­ci­a­tiva, que es va con­ver­tir en una festa muli­tu­dinària, for­mava part de la cam­pa­nya Posa’t al seu cap, enge­gada per tres poli­cies muni­ci­pals de la ciu­tat. Un dels seus pro­mo­tors, l’agent Toni Villar, expli­cava que la cam­pa­nya consta de tres pilars. El pri­mer és el calen­dari soli­dari, en què en cada mes apa­reix un poli­cia rapat per un infant amb càncer. Aquest calen­dari sor­tirà a la venda el pro­per octu­bre a un preu de cinc euros. El segon pilar és el vídeo Por y para los vali­en­tes, en què el cos poli­cial es mos­tra com un exèrcit de llui­ta­dors con­tra el càncer infan­til. L’últim pilar de la cam­pa­nya va ser l’acte orga­nit­zat a la plaça Vella el pas­sat 18 de setem­bre. Un total de 40 per­ru­que­ries de la ciu­tat par­ti­ci­pa­ven voluntària­ment per tallar mele­nes de més de 20 centímetres que es van donar a una enti­tat que fa per­ru­ques per a dones i nenes a qui el trac­ta­ment con­tra el càncers ha dei­xat sense cabell. La per­ru­quera Tina Prat, amb un esta­bli­ment que porta el seu nom, expli­cava que no és la pri­mera vegada que par­ti­cipa en una cam­pa­nya d’aques­tes carac­terísti­ques ni serà l’última i que només en una hora havia tallat vuit cues. Mireia Aranda, d’Iden­tity Per­ru­quers, mos­trava la seva admi­ració pel tes­ti­moni d’una noia que no només es va tallar la cua, sinó que, a més a més, es va rapar el cap. Pot­ser era Maria Sol Can­tano, que expli­cava que s’havia tallat 20 centímetres de cabell i rapat el cap. No era la pri­mera vegada que ho feia, ja ho havia fet pel seu germà, que es va morir de càncer.

Qui no tenia el cabell tan llarg per fer donació de la cua també podia par­ti­ci­par repas­sant el cabell per un preu simbòlic de cinc euros. En el mateix acte, es va fer evi­dent la reper­cussió de la cam­pa­nya en altres punts de Cata­lu­nya i l’Estat quan enti­tats i dife­rents cos­sos de poli­cies muni­ci­pals van apor­tar els diners recap­tats amb les seves cam­pa­nyes par­ti­cu­lars, com va ser el cas de la poli­cia local de Car­dona, que va donar més de 1.100 euros i 23 mele­nes, o de la d’Olot, que va recap­tar 1.300 euros. Tots els diners que es van reco­llir aquell dilluns es va comp­tar dime­cres següent en directe per la pàgina de Face­book Por y para los vali­en­tes, davant dife­rents mem­bres del cos poli­cial ter­ras­senc, com ara el mateix Villar, i una res­pon­sa­ble de Sant Joan de Déu. En total, entre les apor­ta­ci­ons indi­vi­du­als i les col·lec­ti­ves es van reco­llir més de 12.800 euros, que es des­ti­na­ran ínte­gra­ment a la cons­trucció del Cen­tre de Càncer Pediàtric de l’hopis­tal Sant Joan de Déu.

Per Villar, l’acte de la plaça Vella va superar totes les seves expec­ta­ti­ves. Reco­nei­xia que seria difícil man­te­nir el ressò de la cam­pa­nya d’aquesta any en futu­res acci­ons, que, tot i saber en què con­sis­ti­ran, pre­fe­rei­xen man­te­nir en secret.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.