Accés ràpid pels nous túnels de la Bonaigua i Toses al 2022
La planificació del Pacte Nacional per a les Infraestructures apunta a uns accessos al Pirineu català força millors per acollir el volum de trànsit que un esdeveniment com els jocs d'hivern generaria entre la capital catalana i les instal·lacions hivernals. L'accés viari és el que més clarificat en l'horitzó del 2020 segons el pla. Vielha, la Val d'Aran i la vall d'Àneu tindrien nous accessos, més ràpids i directes. Al 2015, l'Estat hauria de tenir enllestida l'autovia A-14 entre Lleida i Sopeira que permetria l'accés més llarg però amb més prestacions des de Barcelona per l'autovia de Lleida i fins a Sopeira per la nova. També el condicionament de la N-230 des de Sopeira fins a la frontera pel Pont de Suert i Vielha hauria d'estar a punt. A més, el túnel que vol superar el port de la Bonaigua també ha d'estar executat al 2020 millorant molt l'accés des de la Seu d'Urgell. Tenint en compte que aquell any es preveu que l'autovia C-16 ja arribi fins a Bagà des de Berga, en el projecte viari més car planificat per la Generalitat al pacte, l'accés per l'Eix del Llobregat milloraria el temps de recorregut. La N-260 entre el túnel del Cadí i la Seu d'Urgell i Puigcerdà també ha d'estar condicionada. A la Cerdanya, l'accés per l'Eix del Llobregat es completarà amb la millora que ha de suposar el nou túnel que també es projecta per la collada de Toses, una gran infraestructura que l'Estat hauria d'haver enllestit al 2015 segons la planificació catalana i que escurçaria força el trajecte per la C-17 des de Vic i Ripoll. El moviment intern pel Pirineu des d'una subseu a l'altra també hauria d'estar a punt amb el condicionament de la N-260 entre Puigcerdà, la Seu d'Urgell, Sort i el Pont de Suert. La millora dels accessos aeris i ferroviaris al Pirineu català no és tan clara o està més verda. Al 2020 també hauria d'estar en funcionament el desdoblament de les línies regionals des de Barcelona fins a Ripoll per Vic i la millora de la línia fins a Puigcerdà. Però a hores d'ara encara no s'ha concretat la viabilitat, ni per tant el calendari, d'uns possibles nous accessos ferroviaris a la serralada. Al 2020 s'ha d'haver acabat la conversió en tren del tram de la línia entre Lleida i la Pobla de Segur, però la Pobla és encara Prepirineu i el projecte per prolongar la línia fins a Sort o al Pont de Suert no passa de ser una idea.
El mateix passa amb la proposta d'allargar la línia de Puigcerdà fins a la Seu d'Urgell i des d'aquí l'execució d'un nou corredor d'entrada a Andorra. Pel que fa a un accés aeri directe, avui només hi ha el compromís d'enllestir els tràmits del nou aeroport Pirineus-Andorra de la Seu d'Urgell al 2015. El nou aeroport de Lleida-Alguaire, però, ja és avui el més proper per accedir al Pirineu lleidatà.