Societat

Turisme

Adéu a una temporada que vorejarà el rècord de turistes

La Federació de Turisme valora positivament un exercici que a la Costa Daurada ha vist créixer els mercats irlandès, rus i italià

El sector destaca que s’ha assolit amb molts factors en contra, i tem ara la inestabilitat política

Satisfacció al sector turístic de la Costa Daurada després que el cap de setmana passat es donés per oficialment tancada la temporada turística d’aquest any, que va arrencar amb la previsió de batre el rècord de 19,7 milions de pernoctacions del 2006. “Tot i que encara estem pendents de tancar les xifres del mes d’octubre, creiem que ha estat una bona temporada i que se superaran les xifres del 2006”, explica la gerent de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona (FEHT), Marta Álvarez.

La concreció de les bones previsions, però, ha anat acompanyada de tot un seguit de fenòmens que han fet, segons la FEHT, “realment complicada” la temporada, tant per fets interns com externs al sector. “Per una banda, vam tenir l’augment de la taxa turística als apartaments de manera sobtada, a més del fenomen dels apartaments no regulats”, reconeix Álvarez. Els grans problemes per al sector han vingut també des de fora de l’activitat: “Vam començar la temporada amb episodis de turismofòbia, i després vam tenir malauradament els atemptats de Barcelona i Cambrils a l’agost”, detalla la gerent de la federació.

Des del sector turístic, però, celebren que cap d’aquests esdeveniments ha acabat afectant negativament les estades. “En el cas dels atemptats, es va respondre comunicativament de manera perfecta i es va reconstruir la confiança ràpidament”, subratlla Álvarez. Ara, però, els temors dels establiments turístics se centren en la inestabilitat política arran del procés independentista. “Qualsevol inestabilitat és dolenta per al sector”, detalla Álvarez. A la Costa Daurada, la meitat de les pernoctacions corresponen al turisme estatal, un mercat que aquest any s’ha mantingut estable, tot i desaccelerar-se el seu creixement, una tendència que des del sector ja esperaven.

Mercats a l’alça

De fet, aquest 2017 els mercats que més han crescut han estat tres d’estrangers: el mercat irlandès, el rus (que ha s’ha recuperat amb molta força després d’uns anys de crisi, amb creixement com ara el del 30% el mes d’agost) i també l’italià, que ha estat especialment fort als càmpings. Des de la FEHT, però, no s’atreveixen a vincular aquest darrer increment amb l’obertura, la primavera passada, de Ferrari Land a Portaventura, parc del qual no s’han facilitat encara xifres de balanç. Amb vista a la temporada vinent, la FEHT es planteja incidir en els mercats alemany, francès i italià, i preveu també accions a la resta de l’Estat, tot i que a l’expectativa de com evoluciona la situació política en els pròxims mesos.

Un 6% més de visites al Gaudí Centre de Reus

m.b./reusdigital

El 30 de setembre passat es va donar per tancada la campanya turística Delícies d’estiu, impulsada des de l’Agència Reus Promoció amb l’objectiu d’atreure visites a Reus a partir “dels productes de proximitat, el comerç i el patrimoni modernista”, en paraules de la regidora de Promoció de la Ciutat, Montserrat Caelles. Segons el consistori, la iniciativa ha donat un bon resultat, ja que s’ha registrat un increment del 6% en l’assistència al Gaudí Centre, amb 26.521 turistes i un “especial protagonisme” del públic rus i català. No obstant això, l’Institut Pere Mata ha tingut un descens de l’11% de visitants en comparació amb el 2016. També els establiments hotelers reusencs fan una valoració “positiva” de la temporada, segons Caelles. “Estem satisfets i continuem treballant segons l’establert en el nostre pla estratègic turístic”, afirma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.