Municipal
Girona engega els tràmits per fer el tram pendent de carril bici fins a Sant Gregori
S’aprova inicialment el projecte per construir un camí pedalable vora el Ter a la zona de la Nestlé que unirà el carril bici actual de Domeny amb el de Sant Gregori
L’Ajuntament de Girona ha començat els tràmits per construir el tram de xarxa pedalable que quedava pendent per unir la zona de Domeny amb Sant Gregori. La junta de govern local d’ahir va aprovar inicialment el projecte de construcció d’un camí pedalable de 1.300 metres a la zona industrial Torroella-Nestlé i que servirà per unir on acaba l’actual carril bici de Domeny amb l’inici del camí ral ciclista que va fins a Sant Gregori.
El traçat del nou tram de carril bici quedarà situat just a la vora del riu Ter al seu pas per Domeny, a l’altura de la fàbrica Nestlé SA. El carril bici actual enganxa amb el carril bici de Domeny a l’altura del carrer de Roberto Bolaño amb l’encreuament del carrer de Can Benet del riu. El nou carril passarà pel camí adjunt a la fàbrica Nestlé pel seu costat sud fins a la zona del camp de tir, on connectarà amb l’inici del camí ral ciclista que va a Sant Gregori. A més, a meitat del carrer de Can Benet del riu també es connectarà amb un camí pedalable diagonal, que també finalitza al carril de Domeny.
El projecte ha estat redactat pels serveis tècnics municipals de l’Ajuntament de Girona, amb un pressupost total de 146.682,36 euros. Ara ha quedat obert a exposició pública durant 30 dies. Després se n’haurà de fer l’aprovació definitiva i posar a licitació les obres.
Des del consistori remarquen que el carril bici serà possible en part perquè Nestlé es va comprometre en un conveni signat l’any 2014 a col·laborar en els costos d’implantació d’un carril bici als terrenys paral·lels a la llera del Ter.
Connexió amb pobles
L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, va voler destacar ahir l’aposta del govern per l’extensió de la xarxa pedalable tant dins de la ciutat com amb la resta de municipis de l’àrea urbana. “Més enllà dels carrils bici dins la ciutat, ens hem proposat també connectar amb els municipis del nostre entorn i també amb els barris més allunyats del centre.” En aquest sentit, Madrenas va assenyalar que el projecte aprovat inicialment ahir a la junta de govern segueix el model que es va presentar recentment entre el Pont Major, Campdorà i Celrà.
El consistori també té previst connectar en els pròxims anys a través de carrils bici la capital gironina amb altres pobles, com ara Vilablareix –des de la plaça de Salt, on hi ha el Wala, fins al límit del terme municipal–, i Fornells –a través del camí Vell, que surt del costat del Montessori.