Societat

Moda

Saló 080

La 080 convenç

La firma catalana, amb Albert Villagrasa com a director creatiu, rep el Premi Nacional de la Generalitat a la millor col·lecció

El sevillà Jaime Álvarez , de Mans Concept & Menswear, obté el premi al disseny emergent

Destaquen les col·leccions de Maite by Lola Casademunt, TCN, Escorpion i Custo Barcelona

Els dissenyadors de la 080 concursaran per dissenyar la samarreta de La Marató de TV3

La 080 Barcelona Fashion ha convençut. La passarel·la de moda catalana ha deixat el llistó molt alt i les joves promeses s’han revelat com a molt prometedores. Dijous va acabar al recinte modernista de Sant Pau la que ha estat la 22a edició, en la qual han brillat amb llum pròpia propostes tan agosarades com la col·lecció d’hivern 2019 de Custo, la fresquíssima col·lecció Beach Club de Maite by Lola Casademunt amb vista a l’estiu que ve i la calidesa de la col·lecció de TCN, en el que ha estat el seu retorn a la 080. La passarel·la ha servit per conèixer joves dissenyadors que s’han estrenat en l’esdeveniment i que han agradat molt, entre els quals Killing Weekend (que ha reflectit, amb Orígens, un viatge de descoberta a l’Índia) i Z1, la firma dels joves Beatriz Ferrer i Matteo de Meo, que presenta una primera col·lecció de streetwear amb dessuadores, bombers i samarretes amb una ruta unisex que tenien la intenció de “simplement, semblar naturals”. També van agradar molt la firma jove AMT (ha aprofitat l’exotisme de les illes Açores per crear la seva col·lecció Saudade, un terme portuguès que al·ludeix a un sentiment pròxim a l’enyorança i la malenconia que busca reflectir a les peces) o la ja consolidada Red Point, que va rebre un dels premis del saló, el 080 Modacc.

Hi havia expectació per veure què presentaven Sweet Matitos, la parella formada per Francesc Maristany i Matias Jaramillo, que va debutar tan sols fa un any i que s’està convertint ja en un referent del luxe, sobretot per les seves faldilles amples i llargues i amb cintura d’abella. Van presentar la col·lecció To Catch la Riviera, inspirada en el glamur dels anys cinquanta a la Costa Blava, en un homenatge que van voler fer a la pel·lícula To catch a thief (Atrapa a un lladre), d’Alfred Hitchcock, i a l’estil de Grace Kelly.

Escorpion Studio Barcelona, que va presentar la col·lecció d’aquesta pròxima tardor hivern, ens ha tornat a deixar clar que les capes tornaran a ser moda. La seva proposta, Reflekto, ens recorda que el punt és la seva raó de ser.

Especialment aplaudida va ser, també, la col·lecció El Mar d’Antonio Miró, que, a més, va ser reconeguda amb el Premi Nacional de la Generalitat a la millor col·lecció. El director creatiu de la firma, Albert Villagrasa, ha proposat una col·lecció que combina teixits nobles amb una paleta de colors pastel, crus i blaus. La proposta de Miró, inspirada en les obres de Sorolla més il·luminades: roba fresa, vestits vaporosos per a elles i clàssics transgressors per a ells.

La 080 també va premiar el sevillà Jaime Álvarez, de la firma Mans Concept & Menswear, per la seva col·lecció Mans House. Va rebre el Premi Nacional al disseny emergent 080 byDesigual.I, com dèiem, el Premi 080 Modacc va ser per a Red Point, amb la col·lecció Bellesa Natural, inspirada en los anys seixanta. Va presentar roba femenina per a cada moment del dia, des de roba esportiva per als matins a roba “canalla” i més divertida per a la tarda i a la sofisticació del blanc i negre per a la nit.

Inspirada en la llum de la Mediterrània, la col·lecció presentada per Maite by Lola Casademunt, Beach Club. La filla de la dissenyadora de Cardedeu va presentar un conjunt de peces molt fresques i elegants en què es barregen llunes i ratlles i estampats “animals”, de lleopard bàsicament. Per a Lola Casademunt va desfilar la model i actriu Laura Sánchez, que va acaparar totes les mirades. La veterana marca barcelonina Naulover (nascuda el 1957) va presentar Matelo, un homenatge al seu fundador i a l’essència de la marca amb un recorregut per la mar a bord d’un vaixell on la tripulació va impecablement vestida de blanc i els passatgers viuen la nit amb colors suaus i textures lleugeres.

Custo va tancar dijous a la nit la passarel·la catalana amb 59 peces de vertigen per al pròxim hivern, les que d’aquí a dos mesos les dones més atrevides podran comprar perquè ja seran a les botigues. Abrics impossibles de classificar i lluentons a dojo van tornar a demostrar perquè el de Tremp és un dels dissenyadors més admirats .

Divendres, això sí, va ser l’últim dia d’aquesta 22a edició de la 080 i es va saber que prop de 31.000 persones han passat pel saló, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloguers, compradors i públic en general, fet que representa un increment de l’1%. D’una altra banda, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya han signat un conveni i han convocat els dissenyadors de moda de la 080 Barcelona Fashion per crear la samarreta de La Marató de TV3 (que aquest any es dedicarà al càncer) i Catalunya Ràdio, que serà produïda per Mango.

31.000
persones
han visitat el 22è saló 080 Barcelona Fashion.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia