Societat

Protestes generalitzades dels transportistes afecten diferents punts de la xarxa viària

Les marxes lentes dels camioners han coincidit amb l’operació sortida del pont del 12 d’octubre

A les cinc de la tarda, desenes de camions s’han trobat al pàrquing de vehicles del polígon Riu Clar de Tarragona per a iniciar la marxa lenta, que els ha dut a recórrer l’autovia A-7 i la carretera N-340 fins a l’accés de l’autopista a Altafulla. En aquest punt, s’han incorporat a la via ràpida fins a la sortida de Tarragona. Segons el Servei Català de Trànsit (SCT), a l’AP-7 és on s’han format més cues, fins a 12 quilòmetres de retencions entre Torredembarra i Tarragona. A l’A-7, les cues eren d’uns set quilòmetres en tot el tram de Tarragona. A l’N-340, a la zona d’entre Altafulla i El Vendrell, s’han registrat cues d’uns quatre o cinc quilòmetres.

Uns cinquanta transportistes lleidatans han dut a terme aquesta tarda una marxa lenta per protestar contra el desviament obligatori dels camions per l’AP-2 entre les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria per la restricció del pas de vehicles pesants a l’N-240 entre la capital de les Garrigues i Montblanc. Els transportistes asseguren que aquesta mesura els suposa un cost addicional mensual d’uns 400 euros per camió i exigeixen la gratuïtat del peatge en el tram de l’AP-2 pel qual han de circular o, en tot cas, que se’ls bonifiqui el 75% del cost del peatge sempre que la desviació per l’autopista no sigui obligatòria. A banda de l’N-240, el sector del transport també ha dut a terme marxes lentes aquesta tarda per expressar el seu rebuig a les restriccions a l’N-340 i a l’N-II

També una cinquantena de camions han alentit la circulació durant dues hores a l’N-340, entre l’Aldea (Baix Ebre) i Alcanar (Montsià). Després de recórrer el trajecte en els dos sentits han tallat el trànsit durant mitja hora a l’encreuament de l’Aldea, on conflueixen els accessos de l’AP-7, l’N-340 i l’autovia C-12 de Tortosa. S’han generat importants cues fins que s’ha donat la protesta per acabada a un quart de vuit. Els camioners ebrencs denuncien el sobrecost que han d’assumir pels peatges però també la mala planificació de la seva mobilitat interna que els suposa circular per trams urbans on es poden produir accidents. Els organitzadors de la marxa lenta han qualificat la participació “d’èxit” i han demanat que se’ls deixi de criminalitzar tenint en compte que el problema és la falta d’inversions en infraestructures que acumula el territori des de fa dues dècades.

A Girona, una vintena de transportistes s’han sumat a les marxes lentes que el sector fa aquest dimecres arreu de Catalunya. A més de solidaritzar-se amb els camioners de Tarragona i Lleida, els de Girona protesten per les restriccions de pas per l’N-II, que a la demarcació ja fa cinc anys que s’apliquen. Els transportistes recorren en marxa lenta, sobretot, el tram de l’AP-7 que s’estén entre els peatges de Fornells de la Selva i Girona Nord. Els camioners han començat la protesta cap a un quart de sis. Des d’Aiguaviva, han enfilat un tram de l’N-II, han fet la volta a Riudellots i des d’aquí han anat a buscar l’autopista. Per l’AP-7, han circulat entre els peatges de Fornells de la Selva i Girona Nord, han agafat la C-66 per girar a l’entrada de Sant Julià de Ramis i, altre cop per autopista, han tornat al punt d’inici. Aquesta volta l’han feta dues vegades, fent sonar els clàxons en diverses ocasions.

A Barcelona la protesta ha començat al port de Barcelona. En aquest cas reclamen poder sortir del port de Barcelona en direcció nord per la Ronda Litoral. Una de les protestes ha afectat la B-23 entre Molins de Rei i el Papiol en direcció Martorell.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.