Societat

Ruscalleda trasllada el Sant Pau de Tòquio

L’obrirà dins un hotel als afores de la capital nipona

Serà el restaurant principal de l’establiment i servirà també els esmorzars “amb molta pinzellada catalana”

El restaurant Sant Pau que Carme Ruscalleda va obrir a Tòquio el 2004 experimentarà la pròxima primavera un canvi de seu, segons ha explicat la cuinera santpolenca en una entrevista a l’ACN. El restaurant surt del centre de la capital nipona i es trasllada a un hotel als afores que promou la cadena Kitano. L’empresa, de capital japonès, només operava fins al moment als Estats Units i el seu primer hotel a Japó tindrà a la cuina el segell Ruscalleda. El ’nou’ Sant Pau serà el restaurant principal de l’establiment i servirà també els esmorzars dels hostes. Explica la pròpia Ruscalleda que la direcció de l’hotel li ha demanat que hi posi “molta pinzellada catalana” en la seva proposta d’esmorzars.

El tancament del restaurant Sant Pau de Sant Pol de Mar porta la cuinera Carme Ruscalleda a reorientar el seu dia a dia professional. La pressió dels fogons deixa espai per a la seva implicació en la resta de projectes que fins ara combinava amb el receptari del Sant Pau i un dels més potents a curt termini és la reobertura del restaurant de Tòquio.

Des del 2004 la rèplica del Sant Pau a la capital nipona era al centre de la ciutat, en un establiment independent. Ara, després de catorze anys d’èxits, el projecte es trasllada per allotjar-se en un hotel que la cadena Kitano obrirà a la regió amb aquest mateix nom, als afores de Tòquio.

Ruscalleda explica que projectes com aquest evidencien que tancar el restaurant del Sant Pol de Mar “no és un tancament rotund” a la seva vida lligada a la cuina. Tanca el Sant Pau, però l’exigència que reclamen els altres “fronts oberts” per Ruscalleda fa que més enllà dels “dinars i sopars” diaris, la resta del seu projecte culinari continuï ben “obert”.

La cuinera de Sant Pol de Mar explica que l’empremta catalana continuarà ben present al restaurant japonès. De fet, la direcció de l’hotel li ha reclamat que hi sigui especialment present als esmorzars i que vagin més enllà de productes “icònics” per a la gastronomia catalana com el pa amb tomàquet.

En aquest sentit, Ruscalleda també avisa que de la mateixa manera que la cuina catalana està arribant al Japó, molta cuina japonesa encara per descobrir pel gran públic haurà d’arribar els pròxims anys al món occidental. “La cuina és patrimoni de cada lloc i Àsia te una cultura molt antiga que té molt per explicar-nos sobre nous productes i fórmules saludables”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia