Deu mesos sense tren entre Blanes i Malgrat
Adif tindrà a punt el pont destrossat pel ‘Glòria’ a finals d’any
El consistori blanenc vol millores al bus alternatiu
La connexió per tren entre Malgrat de Mar (Maresme) i Blanes trigarà gairebé deu mesos més a restablir-se. És el temps que calcula l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) per reparar el pont destrossat pel temporal Glòria la matinada del 22 de gener.
Representants de l’Ajuntament de Blanes, encapçalats per l’alcalde, Àngel Canosa (ERC), i el primer tinent d’alcalde, Jordi Urgell (Blanes en Comú Podem), es van reunir dimarts a Barcelona amb dirigents d’Adif. En la trobada hi havia responsables de la Generalitat i de Rodalies de Renfe.
Adif va exposar en la reunió que preveu obrir al mes de desembre el pont que uneix Blanes amb Malgrat. Les obres s’allargaran deu mesos i tindran un pressupost de 8,5 milions d’euros. Segons informa l’Ajuntament, les obres preliminars han començat fa uns dies. La voluntat és que la nova infraestructura tingui pilars amb fonaments a 40 metres de profunditat, “de manera més sòlida, i guanyar en altura per superar el llindar màxim del cabal del riu”.
El servei per tren no és possible des de l’estació de Blanes fins al Maresme. Adif ha contractat autobusos per suplir la mancança provocada pel Glòria. L’Ajuntament ha demanat que s’augmenti la freqüència de busos llançadora, que ara fan el trajecte cada deu minuts.
On són part dels 4.400?
Fins a la destrossa de la connexió ferroviària, 4.400 passatgers agafaven el tren cada dia a Blanes. En la reunió de dimarts, Renfe va dir que una mitjana de 2.000 persones pugen al bus de Blanes a Malgrat. Hi ha sis autobusos cada hora. El consistori ha demanat que el trajecte s’allargui fins a Santa Susanna. Això permetria escurçar el trajecte fins a Barcelona. A Malgrat, el bus alternatiu deixa l’usuari a “700 metres de l’estació”, diu Canosa.
Amb les dades exposades, només la meitat dels usuaris del tren agafen ara el bus alternatiu. Pendent de més reunions i converses entre totes les parts, l’alcalde de Blanes assenyala que s’hauria d’estudiar la possibilitat que el tram de l’autopista del Maresme, la C-32, que és de pagament sigui gratuït en el tram entre Tordera, a l’inici, i Santa Susanna.
A més, cal tenir en compte que el pont de l’antiga carretera vella entre Blanes i Malgrat, també destrossat, no estarà a punt fins a finals d’any, segons preveu la Generalitat. Per tot això ha augmentat la circulació de cotxes a prop de l’estació de tren i a la carretera en direcció a Palafolls. Ara, la mobilitat per carretera és molt més densa.