Societat

RESTAURACIÓ

El producte de Km0 i la traçabilitat agafen encara més força en els restaurants

La res­tau­ració també ha vis­cut una sac­se­jada i una trans­for­mació. El cli­ent anirà a bus­car la “par­ti­cu­la­ri­tat” i “degus­tar ter­ri­tori” i “en lloc d’anar a una glo­ba­lit­zació tan gran com fins ara, anem tots cap al pro­ducte més pro­per, el de l’hor­talà, artesà de casa nos­tra i la botiga de barri”, segons explica Fina Puig­de­vall, del res­tau­rant Les Cols d’Olot amb dues estre­lles Mic­he­lin, un local que, en ple con­fi­na­ment, l’11 de maig, ha com­plert 30 anys. Les Cols ara està pre­pa­rant una nova carta, la de l’estiu, amb la mateixa filo­so­fia i estratègia que tenien fins ara.

Josep Roca, enòleg d’El Celler de Can Roca, amb tres estre­lles Mic­he­lin, pensa que després del coro­na­vi­rus “ens obrim a un món nou, d’ener­gia col·lec­tiva, d’atenció plena i de fra­ter­ni­tat que ha pos­si­bi­li­tat la cura i la trans­for­mació”. És en aquesta trans­for­mació que els ger­mans Roca han deci­dit repen­sar el seu pro­jecte gas­tronòmic. Es reforma la cuina d’El Celler de Can Roca per millo­rar en traçabi­li­tat i el Mas Mar­roch es trans­for­marà, tem­po­ral­ment, en un res­tau­rant de cuina tra­di­ci­o­nal cata­lana. “Volem com­par­tir els plats vis­cuts. És temps de recor­dar, tor­nar a pas­sar pel cor els plats del vos­tre record”, asse­gura Roca, que manté que “cui­na­ran emo­ci­ons” i “les com­par­ti­rem amb vosal­tres”.

El client busca particularitat i degustar territori
Fina Puigdevall
Xef del restaurant les Cols
És temps de recordar i passar pel cor els plats del vostre record
Josep Roca
ENÒLEG D’EL CELLER DE CAN ROCA


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.