Societat

Pas endavant per desdoblar la línia R3

Adif treu a licitació les obres per fer dues vies entre Parets del Vallès i la Garriga

Tot arriba, també la con­versió d’una línia de tren del segle pas­sat en un cor­re­dor fer­ro­vi­ari modern i acord amb les neces­si­tats de mobi­li­tat del segle XXI. La soci­e­tat Adif va anun­ciar ahir que ha tret a lici­tació les obres del pro­jecte de via i elec­tri­fi­cació per al des­do­bla­ment del tram entre Parets del Vallès i la Gar­riga de la línia de roda­lies R3. Es tracta de la línia que uneix Bar­ce­lona amb la Tor de Que­rol pas­sant per Vic i Puig­cerdà, que només dis­posa d’una sola via, fet que difi­culta la millora del ser­vei i mul­ti­plica el temps de viatge. Avui en dia, el tra­jecte com­plet entre la capi­tal de Cata­lu­nya i la població nord-cata­lana suposa 3 hores i 20 minuts, 35 minuts més del que triga el TAV entre Bar­ce­lona i Madrid.

El des­do­bla­ment de la línia és una obra llar­ga­ment recla­mada per usu­a­ris i muni­ci­pis afec­tats. Ni el ter­ri­ble acci­dent que es va pro­duir el 1979 a les Fran­que­ses, quan un tren va topar amb un com­boi que s’havia des­fre­nat del Figaró i va pro­vo­car la mort de 22 per­so­nes, va acti­var el neces­sari des­do­bla­ment de la via.

El des­do­bla­ment suposa exe­cu­tar un dels pro­jec­tes més impor­tants del pla de roda­lies. La mateixa com­pa­nyia Adif reco­neix la neces­si­tat de des­do­blar un tram que té una “gran den­si­tat“ de trànsit.

De moment, la con­versió en doble car­ril del tram entre Parets i la Gar­riga supo­sarà una inversió de 66 mili­ons d’euros, amb 8,5 mili­ons més pels sub­mi­nis­tra­ments. Quan comen­cin les obres, el temps d’exe­cució serà de dos anys i un mes. El des­do­bla­ment afec­tarà un tram de 17,1 quilòmetres i des de Parets del Vallès afec­tarà els muni­ci­pis de Mont­meló, Gra­no­llers, Cano­ve­lles, les Fran­que­ses del Vallès i fins a la Gar­riga.

És una obra de gran com­ple­xi­tat, perquè serà necessària la cons­trucció de nou via­duc­tes, set pas­sos supe­ri­ors i nou pas­sos infe­rior, així com 5.304 metres de mur . El pro­jecte pre­veu aixe­car la superes­truc­tura de la via actual i dels apa­rells de la via i rec­ti­fi­car el traçat per exe­cu­tar una nova pla­ta­forma sobre la qual es mun­tarà la nova via.

Al marge del des­do­bla­ment, la com­pa­nyia Adif con­ti­nua tre­ba­llant en l’ade­quació de les ins­tal·laci­ons i la millora de l’acces­si­bi­li­tat de diver­ses esta­ci­ons de la línia així com la supressió de pas­sos a nivell.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.