El ministeri de Foment tira endavant el Quart Cinturó
El tram entre Terrassa i Granollers surt a informació publica amb un pressupost inicial de 387 milions d'euros
ICV lamenta que el govern espanyol aposti per aquesta infraestructura quan s'estan retallan “inversions necessàries a Catalunya”
El ministeri de Foment ha posat avui a informació pública el tancament de l'autovia B-40, més coneguda com a Quart Cinturó, en el seu tram entre Terrassa i Granollers. L'alternativa de traçat compta amb un pressupost inicial de licitació de 387 milions d'euros. El procés que s'inicia permetrà que, durant almenys 30 dies hàbils, totes aquelles persones, entitats o administracions interessades puguin presentar al·legacions al projecte.
Transcorreguts els 30 dies d'informació pública, s'analitzaran i es remetrà l'expedient al ministeri de Medi Ambient perquè formuli la declaració d'impacte ambiental del projecte i s'aprovi definitivament l'estudi informatiu.
L'actuació en aquest tram del Quart Cinturó dóna continuïtat als tres trams amb les obres en execució –entre Abrera i Terrassa– i els trams que es van posar en funcionament el 29 de juny passat entre Abrera i Olesa de Montserrat, i entre Viladecavalls i Terrassa, informa Europa Press.
Segons el ministeri, l'objectiu que es busca amb aquesta infraestructura és canalitzar el tràfic de llarg recorregut entre Abrera i Granollers, “descongestionant l'eix AP-7 i B-30 entre el Papiol i Mollet del Vallès”. També segons Foment, a més, aquesta actuació “millorarà considerablement l'accessibilitat i la intercomunicació entre els municipis del Vallès”.
L'alternativa proposada és l'anomenada 13, que compta amb una longitud de 34,7 quilòmetres, dinou viaductes, set falsos túnels, dos túnels naturals, 23 passos superiores i 35 passos inferiors.
El secretari general d'ICV, Joan Herrera, ha lamentat aquest divendres en declaracions a l'ACN que el Ministeri de Foment tiri endavant el aquesta infraestructura “quan s'estan tirant enrere inversions necessàries a Catalunya”.
El dirigent ecosocialista ha qualificat d'“increïble” el govern de Zapatero sigui capaç d'endarrerir l'arribada del tren a l'aeroport de Barcelona, “una infraestructura imprescindible” i que, en canvi, aposti per “un Quart Cinturó que s'assembla més a una autopista” que no pas “a la ronda del Vallès que necessita el país”.
Herrera considera que aquest fet “no només expressa insensibilitat ambiental”, sinó que representa un model d'infraestructures “que ens fa més dependents del ciment i que no millora la mobilitat”.
Joan Garriga, president comarcal d'ICV, ha dit que, més enllà del contingut de l'estudi, “publicar un document d'aquest tipus el 29 de juliol sembla fet a propòsit per evitar que la societat civil del territori participi presentant al·legacions al projecte”.
Per la seva banda CiU ha ofert avui al PSC un pacte en les al·legacions de l'estudi informatiu de la B-40 per “blindar els elements essencials” d'aquesta infraestructura, informa EFE.
Segons el portaveu d'infraestructures de la federació nacionalista al Parlament de Catalunya, Josep Rull, les forces majoritàries que recolzen aquesta infraestructura haurien de pactar, des de Catalunya, un mínim comú denominador per “estar segurs que Foment complirà aquests criteris”.
Rull ha afirmat que es tracta d'“una obra absolutament transcendent per a l'economia catalana”, i ha lamentat que “per culpa del tripartit hagi patit un retard extraordinari”.
El diputat nacionalista ha explicat també que el seu partit considera “positiu” que es plantegi un Quart Cinturó amb les característiques d'una autovia, amb tres carrils de cada banda.