Societat

Girona, més a prop en bicicleta de Vilablareix

L’Ajuntament aprova la unió fins al poble veí i la reforma de la plaça Vila de Salt

L’Ajun­ta­ment de Girona ha apro­vat –per acord de junta de govern– la reforma de la plaça Vila de Salt, que inclourà alhora la unió fins a Vila­bla­reix en un nou car­ril bici bidi­rec­ci­o­nal. Segons informa el con­sis­tori, la reforma té un cost pre­vist d’1.246.507,36 euros (IVA inclòs) i estarà finançada pels 3,1 mili­ons d’euros que el con­sis­tori rebrà dels fons euro­peus Next Gene­ra­tion.

D’aquests més de 3 mili­ons, un serà per fer aquest car­ril bici d’1,7 quilòmetres que con­nec­tarà Girona amb Vila­bla­reix per un vial de ser­vei de la car­re­tera de Santa Coloma. Entre la cons­trucció d’aquest tram al sud i l’ade­quació del camí de la vora del Ter entre els bar­ris de Pont Major i Camp­dorà es donarà con­tinuïtat a la xarxa peda­la­ble que va des de l’aero­port de Girona fins a Celrà, pas­sant per la ciu­tat de Girona.

El pro­jecte també com­por­tarà millo­res per als via­nants, amb l’ampli­ació de les vore­res i l’ade­quació dels vol­tants de la rotonda amb nou enllu­me­nat, semàfors, mobi­li­ari urbà i zones ver­des.

La pro­posta de reforma se cen­trarà a reduir el diàmetre de la zona cen­tral de la rotonda, que pas­sarà de 60 a 35 metres, assi­mi­lant-la a la mida d’altres gira­to­ris de la ciu­tat. Amb aquest canvi es gua­nyarà espai sufi­ci­ent per poder man­te­nir els dos car­rils per a vehi­cles dins la rotonda i ampliar la zona des­ti­nada a bici­cle­tes i via­nants, que dis­cor­rerà per l’exte­rior de la rotonda. D’aquesta manera, no es veurà afec­tada la capa­ci­tat d’absorció de trànsit rodat del gira­tori.

Franja de sis metres

La segu­re­tat es reforçarà amb la cre­ació d’una franja verda de sis metres que sepa­rarà els car­rils des­ti­nats als vehi­cles a motor d’aquells que són per a ciclis­tes. Pas­sada la franja de segu­re­tat hi haurà el nou car­ril bici bidi­rec­ci­o­nal, que tindrà una amplada de 2,5 m.

El pro­jecte pre­veu una ampli­ació de la vorera que envolta la rotonda, que tin­dria una superfície de fins a cinc metres d’amplada, amb un de sepa­ració del vial ciclista, segons des­taca el con­sis­tori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.