Societat

Inici al setembre de les obres per desdoblar l'Eix Transversal

Les constructores signen els crèdits per finançar el projecte i liciten els trams entre Cervera, Manresa i Vic

Les obres per desdoblar l'Eix Transversal estaran en plena execució en tots els seus trams a partir de setembre. Tot i gairebé tres anys de retard sobre el calendari previst pel govern, finalment el pool de constructores que es van adjudicar el contracte ja té garantit el finançament i ha licitat els 5 trams que s'han d'ampliar entre Cervera, Manresa i Vic per 284,6 milions d'euros. Aquesta inversió se suma a l'única que està en execució de l'Eix, entre Vic i Riudellots.

El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va confirmar ahir a Lleida els concursos i la fi dels tràmits per engegar una obra que va reconèixer que porta retard, però que “es farà gràcies a un govern que ha tingut el coratge de desdoblar l'Eix de cap a cap quan molts, i sobretot l'oposició, deien que en seríem incapaços”.

El conseller va afegir que ara “les obren es faran d'una tirada i aniran molt de pressa”, fins al punt que el termini de tres anys es podria reduir.

Cedinsa, la concessionària de l'Eix Transversal formada per FCC, Caixa Catalunya, Comsa, Copisa i Copcisa, han signat aquest mes un crèdit sindicat de 572 milions per l'obra, una inversió que es recuperarà gràcies al cànon (o peatge a l'ombra) que pagarà la Generalitat durant 33 anys.

Nadal ho va anunciar durant la visita del tram est de la variant sud de Lleida, una ronda que estarà a l'estiu de 2012 i que té un cost de 38,6 milions. El tram oest, que creua l'Horta de Lleida, es podria desbloquejar a la tardor.

Nadal va aprofitar per treure pit i recordar que la Generalitat no ha aturat obres i que “dóna bones notícies”, com la licitació de l'autovia C-13 entre Vilanova de la Barca i Térmens, a la Noguera, per uns 70 milions o nous recursos de l'addicional tercera de l'Estatut que es podrien concretar al setembre i que inclouran 30 milions per al cobriment de vies a Lleida.

LA XIFRA

3.000
milions
han deixat els bancs a les constructores per a línies i estacions de metro, ferrocarrils a Sabadell i l'Eix Transversal.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.