Societat

Nadal s'oposa a reduir la velocitat a 80 km/h a totes les vies de l'àrea metropolitana

El con­se­ller de Política Ter­ri­to­rial, Joa­quim Nadal, va mos­trar-se ahir con­trari al pla del depar­ta­ment de Medi Ambi­ent de limi­tar a 80 quilòmetres per hora la velo­ci­tat màxima a les vies ràpides de l'àrea metro­po­li­tana per reduir la con­ta­mi­nació atmosfèrica a la regió de Bar­ce­lona.

Nadal va con­si­de­rar, en decla­ra­ci­ons a RAC 1, que aquesta reducció només s'hau­ria d'implan­tar "en alguns punts i per a algu­nes cir­cumstàncies" i no amb caràcter gene­ral a totes les vies ràpides de la regió.

En aquest sen­tit, el con­se­ller va defen­sar que els 80 km/h es fixin en alguns trams de car­re­te­res "per regu­lar la tran­sició" entre diver­ses velo­ci­tats, per exem­ple a l'entrada de Bar­ce­lona per la C-58, on els vehi­cles han de pas­sar en una distància molt curta dels 120 km/h a què poden anar per auto­pista als 50 fixats per a la via urbana.

Nadal també va indi­car que el pla que ahir va treure a infor­mació pública Medi Ambi­ent per reduir un 30% les emis­si­ons con­ta­mi­nants en qua­ranta muni­ci­pis de l'àrea fins al 2010 "encara tar­darà prop d'un any a ser apro­vat defi­ni­ti­va­ment" i s'haurà de "mati­sar molt".

Opo­sició fron­tal de CiU

El por­ta­veu de CiU al Par­la­ment, Felip Puig va qua­li­fi­car la pro­posta de "presa de pèl" i de "brin­dis al sol", ja que "reduir la velo­ci­tat màxima no és com­petència de la Gene­ra­li­tat" sinó que reque­reix modi­fi­car el regla­ment gene­ral de cir­cu­lació, cosa que és com­petència del govern cen­tral.

Segons Puig, la mesura és "una manera de des­viar l'atenció", perquè "pro­du­ei­xen més con­ta­mi­nació atmosfèrica les grans con­ges­ti­ons a què està sot­mesa la regió que la velo­ci­tat dels vehi­cles".

Els grups eco­lo­gis­tes van valo­rar el pla posi­ti­va­ment però el van qua­li­fi­car d' "abso­lu­ta­ment insu­fi­ci­ent" per ate­nuar la pol·lució dels cot­xes, men­tre que el RACC va con­si­de­rar-lo de difícil apli­cació i va qüesti­o­nar que solu­ci­oni el pro­blema de la con­ta­mi­nació.

La ter­cera tinent d'alcalde a l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona, Imma Mayol, va mos­trar-se par­tidària de la pro­posta i va recor­dar que la con­ta­mi­nació atmosfèrica va pro­vo­car la mort de 17.000 espa­nyols el 2005.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.