Societat
Prohibit anar a més de 80 per hora a la regió metropolitana
El projecte de pla d'actuacions contra la contaminació atmosfèrica a la regió de Barcelona inclou la proposta de limitar a 80 quilòmetres per hora la velocitat màxima en carreteres, autovies i autopistes en 40 municipis. El nou límit de velocitat afectarà les vies de comunicació d'una zona on viu més de la meitat de la població de Catalunya i on es concentren tres quartes parts de la mobilitat motoritzada del país.
El departament de Medi Ambient, que és el que impulsa aquesta mesura, calcula que circulant a menys de 80 km/h es reduirà un 17% la contaminació atmosfèrica per òxids de nitrogen a la zona amb l'aire més brut de Catalunya.
La limitació de la velocitat en carreteres i autopistes és una de les 77 accions proposades al pla que Medi Ambient tindrà en exposició pública fins al 31 de gener. L'elaboració d'aquest conjunt d'accions és un requeriment de la Unió Europea que afecta els municipis de l'àrea de Barcelona que durant els últims anys han superat la contaminació en elements com els òxids de nitrogen i les partícules de pols de menys de 10 micres de diàmetre. D'acord amb la normativa europea, el pla ha d'estar aprovat abans del maig del 2007, tot i que algunes accions s'aplicaran de manera esglaonada fins al 2010.
Maria Comellas, directora general de Qualitat Ambiental, reconeix que "algunes de les mesures proposades requeriran un esforç important i el compromís de les administracions que tenen cada una de les competències afectades". Comellas destaca, no obstant, que les 77 mesures proposades "han estat consensuades per tot el govern".
Reduir el trànsit
A banda de limitar la velocitat màxima, el pla d'actuacions proposa una reducció del trànsit d'entre el 5% i el 10% a les vies secundàries i d'un 20% del volum de trànsit a les vies principals de les ciutats. A Barcelona s'inclourien en aquest segon apartat la Gran Via, l'avinguda Diagonal o el carrer de Sants. Aquesta reducció de trànsit s'haurà de concretar en el pla director de mobilitat de la regió metropolitana.
Maria Comellas destaca que "els ciutadans han de ser conscients que la contaminació no només surt de les grans xemeneies industrials, sinó que els nostres vehicles són de ben segur l'amenaça més gran per a la salut de les persones".
El departament de Medi Ambient, que és el que impulsa aquesta mesura, calcula que circulant a menys de 80 km/h es reduirà un 17% la contaminació atmosfèrica per òxids de nitrogen a la zona amb l'aire més brut de Catalunya.
La limitació de la velocitat en carreteres i autopistes és una de les 77 accions proposades al pla que Medi Ambient tindrà en exposició pública fins al 31 de gener. L'elaboració d'aquest conjunt d'accions és un requeriment de la Unió Europea que afecta els municipis de l'àrea de Barcelona que durant els últims anys han superat la contaminació en elements com els òxids de nitrogen i les partícules de pols de menys de 10 micres de diàmetre. D'acord amb la normativa europea, el pla ha d'estar aprovat abans del maig del 2007, tot i que algunes accions s'aplicaran de manera esglaonada fins al 2010.
Maria Comellas, directora general de Qualitat Ambiental, reconeix que "algunes de les mesures proposades requeriran un esforç important i el compromís de les administracions que tenen cada una de les competències afectades". Comellas destaca, no obstant, que les 77 mesures proposades "han estat consensuades per tot el govern".
Reduir el trànsit
A banda de limitar la velocitat màxima, el pla d'actuacions proposa una reducció del trànsit d'entre el 5% i el 10% a les vies secundàries i d'un 20% del volum de trànsit a les vies principals de les ciutats. A Barcelona s'inclourien en aquest segon apartat la Gran Via, l'avinguda Diagonal o el carrer de Sants. Aquesta reducció de trànsit s'haurà de concretar en el pla director de mobilitat de la regió metropolitana.
Maria Comellas destaca que "els ciutadans han de ser conscients que la contaminació no només surt de les grans xemeneies industrials, sinó que els nostres vehicles són de ben segur l'amenaça més gran per a la salut de les persones".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.