Societat
L'aqüeducte Planta Ter-Trinitat té fuites des del 1974, segons l'Agència Catalana de l'Aigua
L'aqüeducte Planta Ter-Trinitat ja patia fuites d'aigua el 1974, pocs anys després que es construís, segons fonts de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA). La infraestructura, que es va construir entre el 1962 i 1966, ja tenia detectades fuites importants als anys 70, que eren "impossibles de reparar sense provocar un desabastament generalitzat a la població".
L'any 1979 es van fer actuacions de manteniment dins l'aqüeducte, es va reforçar l'interior, un tram d'uns 60 m, durant 6 dies en què va estar aturat l'aqüeducte. En anys posteriors es van realitzar altres inspeccions, i vista la proliferació de fuites, finalment es va determinar fer una aturada global de la conducció, per tal de realitzar un estudi complet. L'estudi sobre l'estat real de la conducció el va dur a terme l'enginyeria Aquaplan l'any 1989 i va ser encarregat per la Junta d'Aigües.
Malgrat el coneixement que es va adquirir de la situació real de la infraestructura, amb l'existència de nombroses fuites, atesa la impossibilitat de disposar de més de 48 hores per aturar la conducció, només es van poder fer en anys posteriors petites reparacions interiors, diuen les mateixes fonts de l'ACA.
Des de l'any 1991, quan Aigües Ter Llobregat (ATLL) passa a ser la responsable d'aquesta conducció, s'han anat realitzant petites aturades i inspeccions del túnel, aprofitant normalment un parell de dies de la Setmana Santa, època amb menys consum a Barcelona, i alhora s'ha aprofitat per fer les reparacions de fuites que ha estat possible. S'ha de tenir present que el màxim d'hores de què es disposa per treballar dintre de la conducció és d'unes 30, atès que es necessiten més de 15 hores per realitzar les operacions de buidat i emplenat, amb un total d'unes 45-48 hores màximes d'aturada, sense provocar desabastament a la població.
Reparació de les fuites
La fuita de Badalona, segons els tècnics de l'ACA, no supera els 2,5 litres per segon (l/s) d'aigua de l'aqüeducte, la qual cosa representa el 0,3‰ del cabal circulant (8.000 l/s). Al barrejar-se amb aigua de mina guanya cabal i pot acostar-se als aforaments de l'Ajuntament. En relació a l'aportació de cabal de les actuacions d'emergència que es duen a terme, no arribaria al 0,05%. ATLL al llarg dels darrers anys ha portat un control mitjançant aforament de les dotze fuites identificades a la traça i disposa de dades de pèrdues des del 2006.
L'any 1979 es van fer actuacions de manteniment dins l'aqüeducte, es va reforçar l'interior, un tram d'uns 60 m, durant 6 dies en què va estar aturat l'aqüeducte. En anys posteriors es van realitzar altres inspeccions, i vista la proliferació de fuites, finalment es va determinar fer una aturada global de la conducció, per tal de realitzar un estudi complet. L'estudi sobre l'estat real de la conducció el va dur a terme l'enginyeria Aquaplan l'any 1989 i va ser encarregat per la Junta d'Aigües.
Malgrat el coneixement que es va adquirir de la situació real de la infraestructura, amb l'existència de nombroses fuites, atesa la impossibilitat de disposar de més de 48 hores per aturar la conducció, només es van poder fer en anys posteriors petites reparacions interiors, diuen les mateixes fonts de l'ACA.
Des de l'any 1991, quan Aigües Ter Llobregat (ATLL) passa a ser la responsable d'aquesta conducció, s'han anat realitzant petites aturades i inspeccions del túnel, aprofitant normalment un parell de dies de la Setmana Santa, època amb menys consum a Barcelona, i alhora s'ha aprofitat per fer les reparacions de fuites que ha estat possible. S'ha de tenir present que el màxim d'hores de què es disposa per treballar dintre de la conducció és d'unes 30, atès que es necessiten més de 15 hores per realitzar les operacions de buidat i emplenat, amb un total d'unes 45-48 hores màximes d'aturada, sense provocar desabastament a la població.
Reparació de les fuites
La fuita de Badalona, segons els tècnics de l'ACA, no supera els 2,5 litres per segon (l/s) d'aigua de l'aqüeducte, la qual cosa representa el 0,3‰ del cabal circulant (8.000 l/s). Al barrejar-se amb aigua de mina guanya cabal i pot acostar-se als aforaments de l'Ajuntament. En relació a l'aportació de cabal de les actuacions d'emergència que es duen a terme, no arribaria al 0,05%. ATLL al llarg dels darrers anys ha portat un control mitjançant aforament de les dotze fuites identificades a la traça i disposa de dades de pèrdues des del 2006.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.