Societat

TMB assegura que els conductors d'autobús volen "el privilegi" de treballar 285 hores menys cada any

La direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) lamenta en un comunicat la "resposta negativa i violenta del sector sindical minoritari" a la seva oferta d'implantar de manera immediata "els dos dies de descans cada setmana" per als conductors d'autobusos, fixos i consecutius, amb reducció de temps de treball anual i augment d'ingressos, segons l'empresa.

L'empresa rebutja l'actitud dels dirigents dels sindicats impulsors del conflicte i critica que s'hagi "menystingut" una proposta concreta per satisfer les reivindicacions de més dies de descans sense disminució salarial i critica que durant l'assemblea s'hagi cremat el document que contenia la proposta.

L'empresa considera que el sector sindical que dirigeix les mobilitzacions "manté inalterable la seva posició maximalista" des que va desencadenar el conflicte, el novembre passat, i amenaça ara novament amb una vaga indefinida després d'una votació a mà alçada en què considera que han participat "menys del 20% de la plantilla de conductors". TMB també considera que les persones que estan al davant de les reivindicacions mostren "cada dia més la seva vinculació amb elements marginals i antisistema, al promoure campanyes d'incitació al frau, i negar-se a condemnar els sabotatges i a marcar distàncies amb els seus autors", com els tres encaputxats que han estat detinguts aquest matí després d'atacar un autobús de la línia 39.

TMB considera que la direcció de TMB és l'única part en el conflicte que ha donat diverses mostres de flexibilitat i de voluntat de trobar una sortida negociada al conflicte. Ho argumenta perquè a instàncies de la Generalitat va acceptar d'obrir el conveni amb gairebé un any d'anticipació, amb el compromís d'incloure-hi els dos dies de descans i les pauses dins la jornada. I perquè ara ha presentat el pla d'implantació immediata dels dos dies, amb reducció de 29 hores en el temps de treball anual i un incentiu econòmic de més de 1.300 euros per als conductors que voluntàriament s'hi acullin.

Segons el comunicat, el rebuig de CGT i ACTUB a aquesta oferta demostra que la reivindicació pública dels dos dies "és purament d'aparador i que el seu veritable objectiu és la imposició d'un privilegi desproporcionat: una reducció de 285 hores de treball anuals amb els mateixos sous". TMB considera que aquesta reivindicació és "inassumible" per a una empresa pública, ja que comportaria un augment dels costos salarials de 35 milions d'euros anuals.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.