Societat

Immersos en una bona campanya de Nadal

Els comerciants de les ciutats gironines espremen al màxim els últims dies de compres

Satisfets amb les xifres de vendes aconseguides

Mal­grat la gran com­petència que genera inter­net, el petit comerç i els cen­tres comer­ci­als giro­nins estan en gene­ral con­tents de com està fun­ci­o­nant la cam­pa­nya comer­cial de Nadal, que encara estan espre­ment al màxim. Que­den, doncs, molts con­su­mi­dors i con­su­mi­do­res que es decan­ten per triar i reme­nar en una botiga física, ja sigui dins d’uns grans magat­zems o vol­tant pels car­rers més cèntrics de les ciu­tats.

Tot i que es manté a l’expec­ta­tiva perquè el ritme de ven­des és més lent del que espe­rava, l’asso­ci­ació de comer­ci­ants Girona Cen­tre Eix Comer­cial, per exem­ple, con­fia a aca­bar la cam­pa­nya bé i incre­men­tar les ven­des un 5% de mit­jana en relació amb l’any pas­sat. Alguns esta­bli­ments pre­ve­uen aug­ments d’entre el 10% i el 15%, men­tre que d’altres par­len de ven­des simi­lars al 2021. Afir­men que aquesta és la cam­pa­nya més forta de l’any per al comerç de pro­xi­mi­tat i el sec­tor “vol man­te­nir l’opti­misme”, però han notat que “la com­pra s’ha endar­re­rit”. A banda de la situ­ació d’incer­tesa gene­ral, una de les cau­ses més imme­di­a­tes, segons alguns boti­guers, podria ser el pont de la Puríssima, que va pro­pi­ciar una des­pesa extra­or­dinària, “i ara s’espera fins a finals de mes per fer les com­pres de Nadal, coin­ci­dint amb el cobra­ment de la paga extra”.

Els comer­ci­ants d’Olot també estan força satis­fets de com estan fun­ci­o­nant les ven­des nada­len­ques, sobre­tot amb la bona arren­cada que s’ha tin­gut amb el pont de la Puríssima. “S’ha vist molta gent vol­tant pels car­rers i molts visi­tants de fora, atrets també per la fira i la mos­tra de pes­se­bres”, explica Esta­nis Vay­reda, regi­dor de Pro­moció Econòmica de la ciu­tat. Una afir­mació que com­par­teix la pre­si­denta de l’Asso­ci­ació de Comer­ci­ants d’Olot, Anna Pla­ne­lla, que espera que les bones ven­des con­tinuïn i es refia de les com­pres d’última hora, espe­ci­al­ment en el sec­tor de la moda i els com­ple­ments, que solen ser “els últims ítems de la llista; pri­mer es pri­o­rit­zen coses útils”.

A Figue­res estan vivint el punt àlgid de la cam­pa­nya fes­tiva: “Aquests dies tot està des­bo­cat. Els com­pra­dors d’última hora es bar­re­gen amb els visi­tants fran­ce­sos, que sem­pre venen aquests últims dies. Hi ha molta afluència i es nota; als car­rers es parla francès”, exposa Fre­de­ric Carbó Pujol, pre­si­dent de Comerç Figue­res, que des­taca també favo­ra­ble­ment les xifres de venda: “Estem arri­bant als números del 2019, d’abans de la pandèmia, un dels objec­tius que ens havíem mar­cat des de l’asso­ci­ació.” No tan des­me­su­rada però també a l’alça res­pecte a altres hiverns, la cam­pa­nya a Cas­tell-Platja d’Aro també es viu al màxim aquests dies. “No és la nos­tra tem­po­rada més bona, que evi­dent­ment és l’estiu, però estem llui­tant –i ho estem acon­se­guint– per poten­ciar la gran oferta comer­cial que tenim també a l’hivern”, subrat­lla Manel Cana­dell, pre­si­dent de l’Asso­ci­ació d’Empre­sa­ris de la vila, que des­taca l’oferta que hi ha tot l’any: “Tenim una oferta comer­cial única, obrim tot l’any, dis­sab­tes i diu­men­ges. Cal venir-hi també a l’hivern, a Platja d’Aro.”

Els grans cen­tres, con­tents

Els cen­tres comer­ci­als també són plens de gom a gom aquests dies. El gerent de l’Espai Gironès, Pau Jordà, està con­tent dels resul­tats asso­lits: “Tot i que vam començar un novem­bre fluix, les ven­des s’han incen­ti­vat. La set­mana del pont va anar molt bé, vam tenir una afluència fins i tot supe­rior a la del 2016, any en què teníem els matei­xos dies fes­tius que aquest. S’està venent i la meva impressió és que tin­drem un bon Nadal i unes bones rebai­xes”, explica, i acaba des­ta­cant els bons resul­tats de la cam­pa­nya solidària que fan, enguany en bene­fici de la Fun­dació SER.​GI: “Per Nadal, no fem una cam­pa­nya comer­cial, sinó una de solidària, que és una manera de retor­nar al ter­ri­tori allò que el ter­ri­tori ens ha donat al llarg dels anys. Ho veiem com una obli­gació.” Al Gran Jon­quera Out­let & Shop­ping tam­poc han notat els efec­tes de la crisi econòmica ni que hi hagi una reducció en la des­pesa mit­jana per la cam­pa­nya de Nadal: “La situ­ació actual no és com­pa­ra­ble amb la del 2021, ja que encara hi havia vigents algu­nes res­tric­ci­ons. Si com­pa­rem la cam­pa­nya de Nadal amb la del 2019, estem en xifres simi­lars, tant pel que fa a afluència com a ven­des, tot i que s’han incre­men­tat per l’aug­ment de preus a causa de la inflació”, con­clou Raquel Rodríguez, direc­tora de màrque­ting.

LES FRASES

Estem contents; hem assolit els números de l’any 2019, un dels objectius que ens havíem marcat
Frederic Carbó Pujol
PRESIDENT DE COMERÇ FIGUERES

LA FRASE

Estem lluitant per potenciar la gran oferta comercial i única que tenim també durant l’hivern
Manel Canadell
PRESIDENT DE L’ASSOCIACIÓ D’EMPRESARIS DE PLATJA D’ARO
Tot i que el ritme de compres és més lent del que pensàvem, esperem incrementar les vendes un 5% de mitjana en relació amb l’any passat
Mercè Ramírez de Cartagena
Pres. girona centre eix comercial

Fortes campanyes per promoure el comerç local

Moltes poblacions gironines han engegat campanyes potents per potenciar i reactivar el petit comerç, molt tocat per la crisi derivada de la covid-19 i pel context de crisi global, amb la pujada de preus generalitzada i l’encariment de costos. Els comerciants d’Olot, per exemple, han unit esforços amb l’Ajuntament a través de la campanya Olot, el millor regal de Nadal, que vol conscienciar la població de la importància d’aquests sectors i la seva contribució a la ciutat. Fan una crida a apostar per les botigues, bars i restaurants més propers a l’hora de comprar i “donar suport a les persones que aixequen la persiana de cada negoci, per tot el que contribueixen a donar vida a la ciutat”.

En la mateixa línia, l’Ajuntament de Llagostera i la Unió de Botiguers han impulsat la segona edició de la campanya Aquest Nadal, comprar a Llagostera té premi, amb la voluntat de fomentar el comerç local. “La campanya pretén dinamitzar el comerç de Llagostera durant aquestes festes de Nadal amb una injecció aproximada de 95.000 euros als comerços del municipi adherits a la iniciativa”, exposa el regidor de Promoció Econòmica, Eduard Díaz. Persegueixen el mateix objectiu tant el lema Nadal a Palafrugell com l’eslògan Aquí ho trobaràs tot, la campanya comercial d’aquest Nadal de Palafrugell, que vol aconseguir reactivar les compres, fidelitzar els clients i premiar els negocis i comerços repartint molts premis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.