Societat
Els alumnes catalans empitjoren en ciències
Els alumnes catalans de quinze anys retrocedeixen entre els espanyols en coneixements de cultura científica, encara que mostren millors nivells de comprensió lectora i de matemàtiques, malgrat que tots els resultats han empitjorat respecte al 2003, segons les dades del Programa per a l'Avaluació Internacional d'Alumnes (Pisa) 2006.
L'estudi, que ha analitzat en especial els coneixements científics, revela que en aquesta matèria, Castella i Lleó, La Rioja, Navarra, Cantàbria, Astúries, Galícia i el País Basc superen Catalunya, que es col·loca només per davant d'Andalusia, encara que el resultat català, de 491 punts, supera lleugerament la mitjana espanyola de 488.
En el panorama internacional, Catalunya se situaria a la cua, per sota de la mitjana de 500 punts dels països participants a l'informe.
El conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha admès avui, en difondre aquestes dades, que és necessari millorar el nivell dels estudiants, però ha subratllat que Catalunya es troba "en el bloc central dels països de l'OCDE" i que les dades revelen un "gran nivell d'equitat del sistema".
Diferències entre comunitats autònomes
La ministra d'Educació i Ciència, Mercedes Cabrera, ha negat que la diferència de resultats entre les comunitats autònomes es degui a una inversió desigual en recursos. "Hi ha una baixa correlació entre novells d'inversió i resultats educatius perquè intervenen molts factors, com les tradicions històriques".
Respecte als bons resultats obtinguts per Finlàndia, que encapçala la llista, Cabrera ha assegurat que els sistemes educatius no són "trasplantables" i que la LOE "va en aquesta direcció". A més, ha afegit que l'èxit de sistemes com el finlandès rau "en el nivell de formació del professorat i en el respecte social als professors i no tant en els recursos que es destinen ni en els salaris".
L'estudi, que ha analitzat en especial els coneixements científics, revela que en aquesta matèria, Castella i Lleó, La Rioja, Navarra, Cantàbria, Astúries, Galícia i el País Basc superen Catalunya, que es col·loca només per davant d'Andalusia, encara que el resultat català, de 491 punts, supera lleugerament la mitjana espanyola de 488.
En el panorama internacional, Catalunya se situaria a la cua, per sota de la mitjana de 500 punts dels països participants a l'informe.
El conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha admès avui, en difondre aquestes dades, que és necessari millorar el nivell dels estudiants, però ha subratllat que Catalunya es troba "en el bloc central dels països de l'OCDE" i que les dades revelen un "gran nivell d'equitat del sistema".
Diferències entre comunitats autònomes
La ministra d'Educació i Ciència, Mercedes Cabrera, ha negat que la diferència de resultats entre les comunitats autònomes es degui a una inversió desigual en recursos. "Hi ha una baixa correlació entre novells d'inversió i resultats educatius perquè intervenen molts factors, com les tradicions històriques".
Respecte als bons resultats obtinguts per Finlàndia, que encapçala la llista, Cabrera ha assegurat que els sistemes educatius no són "trasplantables" i que la LOE "va en aquesta direcció". A més, ha afegit que l'èxit de sistemes com el finlandès rau "en el nivell de formació del professorat i en el respecte social als professors i no tant en els recursos que es destinen ni en els salaris".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.