Societat

Els usuaris del Bicing suspenen la disponibilitat de bicicletes i d'ancoratges del servei

Transport públic

Els usuaris puntuen el servei del Bicing amb un 6,64 sobre deu, tot i que suspenen la disponibilitat de bicicletes amb un 4,54 i d'ancoratges amb un 4,90. Els aspectes a millorar són la resposta rebuda després d'haver fet una reclamació (5,53) i l'estat de manteniment de les bicicletes (6,09). El que valoren més positivament és el model de bicicleta (7,2), la situació de les estacions (7,2), la facilitat d'utilització del servei (4,2) i la tarifa d'abonament anual (6,8).

Francesc Narváez, regidor de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, ha presentat aquest dilluns les dades de l'enquesta, realitzada el maig de 2008 de manera aleatòria i per correu electrònic a 2.965 abonats que han utilitzat el servei un mínim de cinc vegades.

Actualment el Bicing compta amb 151.479 abonats, 367 estacions i 5.500 bicicletes en servei. Narváez ha explicat que a finals de juliol d'aquest any finalitzarà la "implantació definitiva del Bicing" amb un total de 384 estacions repartides per diversos districtes i un màxim de 6.000 bicicletes. La resta d'estacions fins arribar a les 400 de moment no es poden instal·lar ja que es troben en zones d'obres.

Canvis al Bicing

L'Ajuntament preveu limitar el creixement del Bicing, per aquest motiu durà a terme diferents canvis per a consolidar-lo. D'aquesta manera, el setembre es milloraran els sistemes d'informació de servei, es millorarà el sistema d'ancoratge amb la incorporació d'un led més gran i un avís sonor, i el juny es reforçarà el servei d'atenció al client. A més a més, es pretén realitzar altres millores tot i que encara no s'ha anunciat quan. Aquestes són un augment del nombre de vehicles de distribució i la incorporació d'un comprovant que mostri que la bicicleta ha estat retornada correctament per tal que es generi un rebut a la zona d'usuari del web.

Un accident per cada 108.000 usos

Narváez ha exposat que l'ús mig d'utilització del Bicing és de 16,8 minuts els dies laborables i 21,8 minuts els dies festius. El regidor ha destacat que des de la implantació del servei hi ha hagut "només 83 accidents" d'un total de 8,7 milions de desplaçaments. Hi ha hagut un accident per cada 108.000 usos i només en tres casos els accidentats han acabat a l'hospital.

Cada dia es realitzen uns 39.500 viatges, dels que un 1,5% deriven en queixes, reclamacions o suggeriments. En concret, cada dia hi ha 4.500 visites a la pàgina web, 1.200 trucades, 300 visites a l'oficina d'atenció a l'usuari de la plaça Carles Pi i Sunyer i 150 correus electrònics rebuts.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

Identifiquen tres joves que van trencar un vidre d’una escola i van ferir un alumne

girona

El Govern vol posar en marxa l’Agència de la Natura abans de l’estiu vinent

CASTELLÓ D’EMPÚRIES

Fi de les restriccions amb el minitransvasament de l’Ebre

L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ
infraestructures

Adif dona per resolta l’incident que ha provocat retards en l’alta velocitat a Sants

Barcelona

CCOO i Alferro convoquen quatre dies de vaga als FGC coincidint amb la Mercè

BARCELONA

Es desencalla la construcció del nou centre de residus a Campdorà

GIRONA
SOCIETAT

Convoquen una concentració contra la zona verda d’El Masnou

El Masnou
societat

Un documental sobre la protesta de la SAFA, tret de sortida del Blanes Talen Fest

blanes

Denuncien una agència de viatges per una presumpta estafa en la venda de bitllets d’avió

MOLLET DEL VALLÈS