Societat

unió europea

L’advocada general del TJUE avala el dret a cancel·lar un viatge sense ser penalitzat per la pandèmia

La lletrada recorda que un client té dret a rebre l’import total d’un viatge si aquest ha estat cancel·lat per fets “inevitables”

L’advocada general de Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), Laila Medina, ha assenyalat que un consumidor té dret a rebre l’import total d’un viatge si aquest ha estat cancel·lat per fets “inevitables”, informa aquest dijous ACN. L’agència explica que el cas neix d’una decisió prejudicial d’un jutjat de primera instància de Cartagena, on l’agència espanyola Tuk Tuk es va negar a reemborsar un usuari que va decidir cancel·lar un viatge a Vietnam i Cambodja el febrer de 2020, just quan el virus de la Covid-19 s’estava expandint pel continent asiàtic. En una primera instància, l’agència de viatges va proposar al client el reemborsament de tan sols una part de la quantitat total que havia abonat, proposta que el consumidor va rebutjar i va traslladar el conflicte als tribunals. L’advocada general dona la raó a la parella que va contractar el viatge el febrer del 2020 i el va anul·lar per por al virus. Les conclusions de la lletrada obren la porta a reclamacions per la suspensió de viatges a causa de la pandèmia de la Covid-19. El dictamen no és vinculant, però aquests tipus de posicionaments solen marcar la línia de les sentències dictades posteriorment en la gran majoria de casos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia