Societat
El 83% dels turistes potencials europeus coneixen la marca Catalunya
Puntuen Catalunya amb un notable alt i el que més valoren és l'oferta cultural, tot i que es queixen del soroll i la neteja
La Generalitat ha presentat un estudi, el primer sobre la percepció dels turistes reals i potencials sobre Catalunya, que revela que el 83% dels turistes potencials europeus coneixen la marca Catalunya com a destinació turística. Els turistes puntuen a Catalunya amb un notable alt i el que més valoren és la seva oferta cultural, mentre que el que menys és la neteja, el soroll i les infraestructures.
El conseller d'Innovació, Universitats i Empreses, Josep Huguet, ha dit que, segons que mostra l'estudi elaborat pel seu departament, Catalunya està molt ben posicionada com a marca turística europea i és coneguda com a destinació madura, més enllà del tradicional de sol i platja. L'estudi s'ha fet amb 3.766 entrevistes a turistes no catalans mentre visitaven Catalunya, i amb 3.627 entrevistes a turistes potencials, és a dir, que no han vingut mai a Catalunya, des del seu lloc de residència.
Per als turistes que visiten Catalunya, la cultura és l'aspecte més valorat, amb un 41%, seguit de la naturalesa, 24%, i les sensacions, 15%, mentre que entre els aspectes menys valorats un 20% no destaca res en concret i un 14% afirma que el pitjor és el funcionament ciutadà, neteja i sorolls, seguit de les infraestructures, 9%, i el nivell de preus, 8%.
Per als turistes actuals, Catalunya es presenta com una marca turística diversificada i els productes que més defineixen Catalunya són el sol i platja, 27%, el turisme cultural, 15%, el turisme de ciutat, 14%, i el turisme de naturalesa, 13%.
Entre els turistes potencials espanyols, Catalunya s'identifica per les seves muntanyes, paisatges, bon clima i el patrimoni cultural i entre els turistes potencials europeus es destaca principalment el paisatge, el clima, el patrimoni, les festes populars i les tradicions i les bones platges. L'estudi també apunta que un 70,5% dels turistes de Catalunya visiten Barcelona i un altre 33,7% visita la Costa Brava, independentment d'on pernoctin.
Catalunya a la Fitur
Turisme de Catalunya participa aquest any a Fitur -la Feria del Turismo que es fa a Madrid- amb un expositor de més de 2.000 metres quadrats estructurats en dos conceptes, el territorial, amb les marques turístiques, i el de productes i segments de mercats. L'expositor comptarà amb la participació de les deu marques que integren Catalunya i, per primera vegada, es presentarà la nova marca Costa de Barcelona-Maresme.
Els visitants també podran realitzar un vol virtual per recórrer entre d'altres itineraris el del Camí de Santiago de Catalunya, ruta que s'articula sobre l'eix de Sant Pere de Rodes-Montserrat-Alcarràs i inclou Catalunya a la xarxa de Camins de Santiago.
El conseller d'Innovació, Universitats i Empreses, Josep Huguet, ha dit que, segons que mostra l'estudi elaborat pel seu departament, Catalunya està molt ben posicionada com a marca turística europea i és coneguda com a destinació madura, més enllà del tradicional de sol i platja. L'estudi s'ha fet amb 3.766 entrevistes a turistes no catalans mentre visitaven Catalunya, i amb 3.627 entrevistes a turistes potencials, és a dir, que no han vingut mai a Catalunya, des del seu lloc de residència.
Per als turistes que visiten Catalunya, la cultura és l'aspecte més valorat, amb un 41%, seguit de la naturalesa, 24%, i les sensacions, 15%, mentre que entre els aspectes menys valorats un 20% no destaca res en concret i un 14% afirma que el pitjor és el funcionament ciutadà, neteja i sorolls, seguit de les infraestructures, 9%, i el nivell de preus, 8%.
Per als turistes actuals, Catalunya es presenta com una marca turística diversificada i els productes que més defineixen Catalunya són el sol i platja, 27%, el turisme cultural, 15%, el turisme de ciutat, 14%, i el turisme de naturalesa, 13%.
Entre els turistes potencials espanyols, Catalunya s'identifica per les seves muntanyes, paisatges, bon clima i el patrimoni cultural i entre els turistes potencials europeus es destaca principalment el paisatge, el clima, el patrimoni, les festes populars i les tradicions i les bones platges. L'estudi també apunta que un 70,5% dels turistes de Catalunya visiten Barcelona i un altre 33,7% visita la Costa Brava, independentment d'on pernoctin.
Catalunya a la Fitur
Turisme de Catalunya participa aquest any a Fitur -la Feria del Turismo que es fa a Madrid- amb un expositor de més de 2.000 metres quadrats estructurats en dos conceptes, el territorial, amb les marques turístiques, i el de productes i segments de mercats. L'expositor comptarà amb la participació de les deu marques que integren Catalunya i, per primera vegada, es presentarà la nova marca Costa de Barcelona-Maresme.
Els visitants també podran realitzar un vol virtual per recórrer entre d'altres itineraris el del Camí de Santiago de Catalunya, ruta que s'articula sobre l'eix de Sant Pere de Rodes-Montserrat-Alcarràs i inclou Catalunya a la xarxa de Camins de Santiago.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.