Societat

Consum valora obrir expedient a Renfe per irregularitats en el servei d’informació pel caos a l’R2

Detecta deficiències en l’atenció als usuaris a través d’inspeccions en diverses estacions

L’Agència Catalana del Consum del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat ha detectat irregularitats en el servei d’informació i d’atenció al client de Renfe, en el marc de les actuacions inspectores que està duent a terme per tal de vetllar pels drets de les persones usuàries de Rodalies davant les incidències greus que des de dilluns afecten el servei R2 Sud operat per la companyia. En un comunicat, Consum assegura que està analitzant les irregularitats detectades per valorar si obre un expedient sancionador a Renfe.

Segons informa l’Agència, s’ha desplegat inspectors a diferents estacions de tren de Rodalies, com per exemple Sants, Passeig de Gràcia, Reus, Camp de Tarragona i l’Aldea, “per comprovar que Renfe informa correctament als usuaris de es incidències i de les vies de reclamació administrativa.

L’Agència explica que ha detectat deficiències en algunes estacions, com per exemple falta d’informació, els horaris i els transports alternatius, punts d’atenció al client tancats i que es continuaven venen bitllets a les màquines automàtiques per a trajecte suprimits.

Les inspeccions i les actuacions de comprovació es mantindran mentre durin les incidències al Servei.

Com fer les reclamacions

Consum recorda que les persones afectades han de presentar reclamacions a través dels canals d’atenció que ofereix Rodalies, és a dir, presencialment a les estacions, amb els fulls de reclamació, o bé de forma telemàtica en el web . També es poden fer reclamacions a través del telèfon gratuït d’informació i atenció 900 410 04.

En cas de detectar irregularitats, les persones usuàries també poden denunciar-ho des del web de l’ Agència Catalana del Consum .



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

La piscina municipal, inservible durant 10 dies, arran de les fortes pluges

Balaguer
societat

La Caixa i la Fundació Jordi Comas Matamala s'uneixen per dur a terme accions socials

girona
societat

SATSE condemna l’agressió contra diversos professionals a l’Hospital de Terrassa dimecres passat

Barcelona
societat

Les obres del Bus Ràpid entre Salt i Girona començaran de manera imminent

salt
societat

Aproven la suspensió de noves llicències comercials al Nucli Antic

olot
INFRAESTRUCTURES

Can Fèlix de Palol ja té el seu projecte

PALOL DE REVARDIT
societat

Restablerta la circulació de trens entre l’Ametlla de Mar i Vinaròs afectada per les fortes pluges

Barcelona

Només hi estan de passada

Girona

Nous “ajustos” d’estiu en un model sanitari que cal revisar

Barcelona