Societat

Una de cada quatre adolescents té l’ànim baix

L’estudi mostra que afecta més a les noies que els nois

Es basa en l’anàlisi de les dades de més de 6.000 estudiants, d’entre 12 i 18 anys, de la Catalunya central

Una de cada quatre adolescents té l’ànim baix, el doble que en el cas dels nois, segons una investigació del grup interuniversitari Epi4Health de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), el campus Manresa de la Universitat de Vic (UVIC-UCC) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), després d’analitzar dades de més de 6.000 estudiants de la Catalunya central. Segons mostra l’estudi, un 18,6% dels adolescents d’entre 12 a 18 anys asseguren tenir un estat d’ànim baix. La investigació, però, també posa de manifest que la situació és desigual entre noies i nois. Així el percentatge en el cas de les adolescents se situa en un 25,5% i en un 11,6% quan es tracta dels nois, segons recullen les agències. La recerca, publicada en obert a la revista Journal of Affective Disorders, l’ha liderada Helena González-Casals, docent d’UManresa, investigadora de la UVic-UCC i doctoranda de la UOC del programa Salut i Psicologia.L’estudi es basa en les dades del projecte liderat des d’UManresa, DESKcohort, que estudia la salut i els comportaments que hi tenen relació en milers d’adolescents escolaritzats a la Catalunya central. L’anàlisi constata l’existència de desigualtats de gènere en salut mental entre els adolescents, amb un estat d’ànim baix 2,2 vegades més freqüent entre les noies que entre els nois. Segons les autores, aquests resultats poden ser útils per fer una feina preventiva i detectar malestars i simptomatologia abans que es produeixi un empitjorament o cronificació i es passi d’un estat d’ànim baix a trastorns més severs, com podrien ser l’ansietat o la depressió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.