Societat

Les ciutats amb bicicleta pública decideixen crear una xarxa internacional

Mobilitat

Representants de Londres, Estocolm, Lió, Madrid, París, Milà, Sevilla, Tel-Aviv, Washington i Barcelona han acordat aquest divendres a l'Ajuntament de Barcelona la creació d'una xarxa internacional de ciutats amb bicicleta pública. Amb aquesta finalitat s'ha acordat constituir un grup de treball per a la creació d'una associació de ciutats amb aquest tipus de transport individual.

L'objectiu de la xarxa és millorar la mobilitat de les ciutats mitjançant la integració del transport públic individual en bicicleta com un mitjà més de la mobilitat urbana. En definitiva, es tracta de donar un major impuls a l'ús de la bicicleta, permetre un ús més racional dels mitjans de locomoció i millorar el medi ambient i la qualitat de vida dels ciutadans.
Així, el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Francesc Narváez, ha assenyalat que a més de contrastar experiències per millorar el servei, volen impulsar la possibilitat que amb un mateix carnet es puguin utilitzar la xarxa pública de bicicletes de totes aquestes ciutats, sempre clar, que els sistemes siguin compatibles.

"Per què no pensar que un ciutadà de Madrid que vingui pugui utilitzar el Bicing, i viceversa, o amb altres ciutats com París o Washington?", s'ha qüestionat el regidor barceloní.

Narváez ha avançat que els representants d'aquestes ciutats es tornaran a trobar al març per començar a posar les bases del que serà aquesta organització, i ha afegit que espera que es puguin anar afegint molts altres.

D'una banda, en aquest fòrum s'integren les ciutats que ja tenen implantats aquests sistemes de bicicletes (Estocolm, Lió, París Sevilla i Barcelona) i aquelles en procés d'anàlisis i estudi, com observadores (Londres, Madrid, Milà, Tel Aviv i Washington)

En aquest sentit, el gerent de l'entitat de Metropolitana de Transport de Madrid, Javier Conde, ha explicat que aquesta ciutat està estudiant la possibilitat d'un sistema públic de préstec de bicicletes, tot i que encara sense data i a l'espera de "construir la infraestructura suficient", en els seus 4.000 quilòmetres de via pública.

Totes les ciutats signants han acordat compartir informacions, la promoció internacional i la celebració d'una reunió anual i itinerant entre els municipis membres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.