Societat

BCN-Madrid en TGV, per entre 81 € i 163 €

Infrestructures

Entre 81,6 euros i 163 euros. Això és el que cos­tarà viat­jar a Madrid des de Bar­ce­lona i tor­nar amb el TGV. Si més no, així ho acaba d'anun­ciar José Sal­gueiro, el pre­si­dent de Renfe.
Con­cre­ta­ment, Sal­gueiro ha deta­llat que exis­ti­ran 5 tipus de tari­fes bàsiques, cal­cu­la­des amb "la fórmula gene­ral de preus que s'ha apli­cat a la resta de l'Estat". La tarifa gene­ral per al billet sen­zill és de 102 euros. La tra­di­ci­o­nal, que comprèn el bit­llet d'anada i tor­nada i un 20% de des­compte, 163,2 euros. La tarifa estre­lla, que suposa una com­pra anti­ci­pada de 7 dies i un 40% de des­compte, costa 122,6 euros. Aquests bit­llets, a més, per­me­ten el canvi de dates del viatge amb un recàrrec d'un 20% del preu.

La tarifa web, només per a classe turista i amb un 60% de des­compte amb una com­pra anti­ci­pada de 15 dies, és de 81,6 euros. Sal­gueiro també ha recor­dat que exis­tirà un bit­llet obert 'pont TGV', que per­met arri­bar i viat­jar, sense reserva de plaça i amb vali­desa per a un any, que costa 327 euros.

Els bit­llets es poden començar a com­prar a par­tir de demà, 14 de febrer, per qual­se­vol dels canals de venda de la com­pa­nyia fer­roviària. El temps de tra­jecte pre­vist és de 2 hores i 38 minuts, que suposa una reducció d'una hora i 17 minuts res­pecte de la durada actual del tra­jecte.

Segons el pre­si­dent de Renfe, hi haurà 17 ser­veis dia­ris en cada sen­tit de la marxa, dels quals 8 seran sense atu­ra­des -aquests trens tin­dran un preu més car, 120€ el billet sen­zill. N'hi haurà que s'atu­ra­ran a Sara­gossa, 4 trens que tin­dran parada en esta­ci­ons intermèdies, i d'altres, que ano­me­nen trens trans­ver­sals, fins a Sevi­lla i Màlaga. Aquests últims, de moment, hau­ran de fer parada a l'estació madri­le­nya d'Atocha, fins que esti­guin aca­ba­des les inter­con­ne­xi­ons de via necessàries.

Freqüència horària
Pel que fa a la freqüència, durant les pri­me­res hores del matí (entre les 06.00 i les 09.00 hores, apro­xi­ma­da­ment) s'ofer­ta­ran 2.000 pla­ces diàries, això és, un 30% del total. I entre les 15.00 i les 19.00 hores, 2.800 pla­ces, un 41% de tota l'oferta d'alta velo­ci­tat. En total, seran 13.498 pla­ces diàries, que supo­sen, segons Sal­gueiro, els viat­gers trans­por­tats per 91 avi­ons.

La pre­visió de la demanda que han fet els res­pon­sa­bles de Renfe és que durant el 2008 facin ser­vir aquest ser­vei 6,1 mili­ons de viat­gers, xifra que suposa, segons els seus càlculs, mul­ti­pli­car per 3 les per­so­nes trans­por­ta­des el 2004, que van ser 2,1 mili­ons.

El pre­si­dent de Renfe ha vol­gut remar­car que la com­pa­nyia fer­roviària "té una política de com­pen­sació per retard en els hora­ris de l'alta velo­ci­tat que és la més exi­gent del món". De fet, ha asse­gu­rat, "només el Japó retorna el 100% del preu del bit­llet per un retard de 120 minuts". En el cas del TGV de Renfe, sem­pre segons Sal­gueiro, la com­pa­nyia retor­narà el 50% del preu del bit­llet quan el tren regis­tri retards d'entre 15 i 30 minuts, i el 100%, amb retards supe­ri­ors.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.