Societat

societat

Els ingressos del Grup HIPRA se situen a 396,7 milions d’euros durant el 2022

Els beneficis de la farmacèutica biotecnològica incrementen un 14% respecte a l’exercici del 2021

El Grup HIPRA ha tan­cat l’any 2022 amb un total de 396,7 mili­ons d’euros en ingres­sos, un 14% més que l’any ante­rior. El bene­fici de l’empresa ha aug­men­tat fins a 55,7 mili­ons i la seva expansió inter­na­ci­o­nal s’ha acce­le­rat aquests últims anys. A més, L’EBITDA (acrònim en anglès de ’Bene­fi­cis abans d’interes­sos, impos­tos, depre­ci­a­ci­ons i amor­tit­za­ci­ons’) s’ha situat en 70,3 mili­ons d’euros. D’aquesta manera, res­pecte al 2021, dis­mi­nu­eix lleu­ge­ra­ment i reflec­teix l’incre­ment de les des­pe­ses ope­ra­ti­ves, des­ta­cant les asso­ci­a­des a ener­gia i en recerca i desen­vo­lu­pa­ment, que durant el 2022 ha acon­se­guit un rècord històric de l’ordre del 25% de la fac­tu­ració. D'altra banda, l'empresa va aca­bar el 2022 amb un equip de 2.419 per­so­nes (2.309 per­so­nes el 31 de desem­bre de 2021). De fet, des de fa anys, HIPRA acon­se­gueix pari­tat en el seu equip: un 51% del total són homes i un 49% dones.

Pel que fa a les inver­si­ons en ins­tal·laci­ons, des­ta­quen les rela­ci­o­na­des amb les ins­tal·laci­ons per al desen­vo­lu­pa­ment de la vacuna con­tra la COVID-19 i amb la cons­trucció del Cam­pus HIPRA, les noves ins­tal·laci­ons ubi­ca­des a Aigua­viva. La com­pa­nyia tre­ba­lla amb unes pre­vi­si­ons pel 2023 que per­se­guei­xen un deci­dit crei­xe­ment de la xifra de negoci, una millora de la ren­di­bi­li­tat i una expansió sig­ni­fi­ca­tiva de l’EBITDA.

Per altra banda, alguns CAP de les demar­ca­ci­ons de Girona i Bar­ce­lona han començat aquesta set­mana a admi­nis­trar dosis de la vacuna d'Hipra con­tra la COVID-19. Hipra és l'única empresa esta­tal que ha ela­bo­rat una vacuna con­tra aquesta malal­tia.

Inno­vació en Salut Ani­mal

En l'àmbit de Salut Ani­mal, HIPRA ha con­ti­nuat foca­lit­zant els seus esforços en la pre­venció i ha acon­se­guit créixer en quota de mer­cat mun­dial d'ani­mals d'abas­ta­ment fins a arri­bar al 7,8%. Aquest crei­xe­ment s'aferma en la inno­vació contínua i el llançament al mer­cat de pro­duc­tes inno­va­dors, com és el cas de la cre­ació d'una vacuna per a la pre­venció de les coccídies en aus així com una con­tra infec­ci­ons per Clos­tri­di­oi­des dif­fi­cile i Clos­tri­dium per­frin­gens tipus A per a porcí. 

La visió estratègica de l'empresa està d'acord amb l'estratègia mun­dial One health (“Una sola salut”) que pro­cura per a la salut de les per­so­nes, dels ani­mals i del medi ambi­ent i també s'ali­nea amb la pressió per limi­tar l'ús d'antibiòtics, tendència espe­ci­al­ment clara a Europa. En aquest sen­tit, la venda de biològics al mer­cat de la salut ani­mal mun­dial va pas­sar de repre­sen­tar el 26% del total el 2015 al 29% el 2022. Per HIPRA, les ven­des en vacu­nes han pas­sat a repre­sen­tar el 65% de la fac­tu­ració total el 2014 al 91% el 2022. Per al 2023, s'estima que les ven­des de biològics ja arri­bin al 94%.

Presència inter­na­ci­o­nal 

En paral·lel, HIPRA té una sòlida presència inter­na­ci­o­nal amb qua­ranta fili­als pròpies, tres cen­tres de Recerca i Desen­vo­lu­pa­ment i sis plan­tes de pro­ducció ubi­ca­des estratègica­ment a Espa­nya i Bra­sil. A més, la seva extensa xarxa de dis­tri­bució inter­na­ci­o­nal manté oberts els canals de comer­ci­a­lit­zació amb prop de 100 països més, cobrint així els cinc con­ti­nents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.