Societat

Els conductors que superin els 80 km/h a l'àrea de Barcelona a partir de mitjanit ja seran sancionats

Els con­duc­tors que superin els 80 km per hora a l'àrea metro­po­li­tana de Bar­ce­lona a par­tir d'aquesta mit­ja­nit ja podran ser san­ci­o­nats, després que entri ofi­ci­al­ment en vigor la mesura implan­tada en fase de prova l'1 de desem­bre.
Com estava pre­vist, a par­tir de demà se san­ci­o­narà amb mul­tes o pèrdua de punts els con­duc­tors que des de les 00.00 hores de l'1 de gener superin el nou límit en 12 trams d'auto­vies i auto­pis­tes d'accés a la capi­tal cata­lana, en 16 muni­ci­pis de les comar­ques del Bar­ce­lonès i el sud del Baix Llo­bre­gat. La mesura és una de les prin­ci­pals apro­va­des per la Con­se­lle­ria de Medi Ambi­ent per reduir la con­ta­mi­nació de l'aire a l'àrea de la capi­tal cata­lana.
Entre els trams afec­tats hi ha l'auto­via de Cas­tell­de­fels (Baix Llo­bre­gat), la A-2, la C-17, la C-58, l'auto­pista del Gar­raf i la C-16. Els més llargs són els 16 quilòmetres de la C-31, entre Cas­tell­de­fels (Baix Llo­bre­gat) i l'entrada per la Gran Via, i els 13 de la C-32 entre Sit­ges (Gar­raf) i el Nus del Llo­bre­gat.

Reducció d'acci­dents
El direc­tor del Ser­vei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, ha expli­cat avui en roda de premsa que a part de la reducció de les emis­si­ons de gasos con­ta­mi­nants, la mesura té el "valor afe­git" de reduir la sinis­tra­li­tat, fet que les "pri­me­res impres­si­ons" de la fase de pro­ves ja evi­den­cien. L'objec­tiu és acon­se­guir una dis­mi­nució d'entre el 35 i 50% de la sinis­tra­li­tat, com ha succeït a d'altres ciu­tats euro­pees on fun­ci­ona la mateixa mesura.

Segons les dades de Trànsit, durant el pri­mer mes d'apli­cació de la limi­tació, tot i que no se san­ci­o­nava, s'ha reduït la velo­ci­tat mit­jana un 15%, i s'ha pas­sat de 100 a 85 km/h apro­xi­ma­da­ment. Moya ha des­ta­cat aquesta reducció i l'ha con­tra­po­sada al fet que en els últims qua­tre o cinc anys només s'havia reduït qua­tre o cinc quilòmetres.

Un dels casos més des­ta­cats és el de l'auto­pista del Gar­raf, la C-32, on fins al 30 de novem­bre es podia cir­cu­lar a 120 quilòmetres per hora. La velo­ci­tat mit­jana lla­vors superava els 100 km/h, men­tre que ara està entre 82 i 84.

En els 20 pri­mers dies d'apli­cació pro­vi­si­o­nal de la mesura, es van detec­tar uns 15.000 con­duc­tors que supera­ven el nou límit, i que seran adver­tits per part del SCT, tot i que no san­ci­o­nats. D'aquests, més de la mei­tat, uns 8.700, cir­cu­la­ven entre 80 i 90 km/h, poc més de 4.000 ana­ven entre 90 i 100 km/h i només uns 2.100 supera­ven els 100 quilòmetres per hora. De tots aquests con­duc­tors, entre 5.000 i 6.000 hau­rien per­dut algun punt del car­net de con­duir.

El direc­tor del SCT també s'ha mos­trat "opti­mista" res­pecte al com­pli­ment i accep­tació -tot i que sigui sota l'amenaça de sanció- de la norma, i ha posat com a exem­ple la reducció del límit de velo­ci­tat a les Ron­des de Bar­ce­lona. Per aquesta raó, ha agraït el com­por­ta­ment dels con­duc­tors que com­plei­xen els límits fins i tot en trams on "costa man­te­nir" els 80 km/h.

"Cada vegada hi ha més consciència que la sinis­tra­li­tat i la velo­ci­tat van asso­ci­a­des", ha opi­nat Moya, així com sobre la neces­si­tat de reduir la con­ta­mi­nació de l'aire.

A començament de febrer, Trànsit tindrà llest un informe que ana­lit­zarà minu­ci­o­sa­ment el canvi de com­por­ta­ment dels con­duc­tors en les dife­rents vies segons els trams i les hores, així com la reducció d'acci­dents.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.