Societat
Renfe crea un Comitè de Clients per millorar el servei de Rodalies a Catalunya
Hi participen l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, l'OCUC, la FAVB, sindicats i la Cambra de Comerç
Rodalies de Renfe crearà demà un Comitè de Clients amb la participació de diferents entitats de la societat civil catalana, que a través de reunions periòdiques actuarà com a canal de diàleg entre la companyia ferroviària i els seus usuaris i per transmetre de forma més ràpida les deficiències en el servei.
Entre els membres del Comitè es troben l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), l'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC), la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) i la Confederació d'Associacions de Veïns de Catalunya.
També seran presents a l'organisme diferents universitats catalanes (l'UB, l'UAB i l'UPC), els sindicats UGT i CC.OO. de Catalunya, la Cambra de Comerç de Barcelona i la patronal Pimec, entre d'altres.
Per part de Renfe participarà el director de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, i a la taula no hi haurà cap representant de l'administració catalana.
Aquest Comitè de Clients de Renfe serà el segon de Catalunya, ja que Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ja compta amb un comitè d'aquest tipus, que es reuneix cada sis mesos.
Reivindicació històrica
El president de l'Associació PTP, Ricard Riol, ha celebrat la constitució del comitè de Rodalies, que ha qualificat "d'una de les reivindicacions històriques de l'associació, fins i tot abans que les avaries de Renfe fossin d'interès mediàtic".
Riol ha destacat la funció del nou organisme de Renfe com "a canal de diàleg estable per transmetre directament les deficiències en el servei".
Per a CC.OO. de Catalunya, aquesta iniciativa respon a la demanda formulada pel sindicat des de l'inici de la seva campanya de denúncia del mal funcionament de Rodalies a Catalunya. A més, asseguren que "és una altra mesura en la línia de la millora de Rodalies".
Entre els membres del Comitè es troben l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), l'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC), la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) i la Confederació d'Associacions de Veïns de Catalunya.
També seran presents a l'organisme diferents universitats catalanes (l'UB, l'UAB i l'UPC), els sindicats UGT i CC.OO. de Catalunya, la Cambra de Comerç de Barcelona i la patronal Pimec, entre d'altres.
Per part de Renfe participarà el director de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, i a la taula no hi haurà cap representant de l'administració catalana.
Aquest Comitè de Clients de Renfe serà el segon de Catalunya, ja que Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ja compta amb un comitè d'aquest tipus, que es reuneix cada sis mesos.
Reivindicació històrica
El president de l'Associació PTP, Ricard Riol, ha celebrat la constitució del comitè de Rodalies, que ha qualificat "d'una de les reivindicacions històriques de l'associació, fins i tot abans que les avaries de Renfe fossin d'interès mediàtic".
Riol ha destacat la funció del nou organisme de Renfe com "a canal de diàleg estable per transmetre directament les deficiències en el servei".
Per a CC.OO. de Catalunya, aquesta iniciativa respon a la demanda formulada pel sindicat des de l'inici de la seva campanya de denúncia del mal funcionament de Rodalies a Catalunya. A més, asseguren que "és una altra mesura en la línia de la millora de Rodalies".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.